فرمانده سپاه ناحیه بناب به مناسبت ۵ آذر، سالروز تشکیل بسیج، به ارائه عملکرد بسیج پرداخت

به گزارش انعکاس بناب سرهنگ پاسدار حیدری به مناسبت ۵ آذر، روز نامگذاری بسیج، با حضور در جمع نمازگزاران آیین سیاسی عبادی نماز جمعه بناب، به ارائه عملکرد بسیج پرداخت.

وی حقیقت بسیج را نیروی مردمی دانست که شوق به دین و ارزشهای مقدس در وجود او موج می زند، نه کسی که صرفاً نامه وی به عنوان بسیجی روی فرم ثبت شده باشد؛ این در حالی است که فعالیت بسیج نیز خدمت رسانی به مردم است. به عبارتی دیگر، بسیج، نیروی از مردم برای خدمت‌رسانی به خود مردم است.

فرمانده سپاه ناحیه بناب ادامه داد: بسیج تجلی باور دینی در عرصه عمل است، بسیجیان پیشتازان کمک به محرومین و مدافعان عرصه‌های اعتقادی و نظامی اند بی آنکه ذره‌ای توقع و چشم داشتی از جامعه داشته باشند و همین امر، رمز محبوبیت قشر بسیجی در دل مردم است.

سرهنگ حیدری با هدف ارائه عملکرد بسیج، اهم اقدامات ماه‌های اخیر توسط این قشر را برشمرده و گفت: بیش از ۵ میلیارد تومان وام خود اشتغالی در جهت رفع محرومیت به ۹۰ نفر از نیازمندان شهرستان، ساخت و تحویل ۳۷ واحد مسکن به محرومین، بازسازی ۷۰ مورد از مزار شهدای گلگون کفن (با هماهنگی بخشداری، بسیج سازندگی بنیاد شهید و فولاد بناب)، کمک به آسیب دیدگان کرونا (با هماهنگی امام جمعه بناب، فرماندار و خیرین بخش صنعت شهرستان)، تهیه و توزیع ۴۳ هزار بسته کمک معیشتی به نیازمندان تا به امروز، تهیه و تحویل ۶۰ سری جهیزیه طی ماه‌های اخیر، از جمله اقدامات خیرخواهانه بسیج بوده است؛ این در حالی است که برای هفته آتی نیز ۳۵ سری جهیزیه به همراه بسته های معیشتی جهت تحویل به محرومین، تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: ارائه اکیپ پزشکی رایگان بهمراه واکسیناسیون و حمایت دارویی رایگان از قشر محروم جامعه در قالب طرح حاج قاسم سلیمانی در سطح شهرستان و روستاهای بناب، همه نشان از عزم الهی بسیج برای حل مشکلات مردم دارد، آن هم در دوره اوج کرونا که کسی از ترس جان نمی توانست نزدیک محیط آلوده به کرونا شود؛ همچنین در همین راستا، ۳۶ کپسول اکسیژن به مبتلایان کرونائی نیز توسط بسیج اهدا گردید.

وی در ادامه از راه اندازی ۵۰ صندوق قرض الحسنه در قالب محلات خبر داد و گفت: لازم است سنت قرض‌الحسنه بار دیگر در جامعه احیا گردد و زیبنده تر، آن است که این حرکتِ خداپسندانه به دست بسیج رونق گیرد و بار دیگر این نیروی مردمی، تجلی آیات قرآن در خصوص حمایت مسلمانان از همدیگر باشد.

احداث و تکمیل سوله ورزشی ۹ دی در جهت استفاده عموم در زمینه کرونا و نیز ورزش شهروندان، رفع مشکلات ایثارگران به تعداد ۷۰۰ مورد تا به امروز و استمرار آن، از سایر عملکردهای موفق نیروی بسیج بوده که سرهنگ حیدری از آن نام برد و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و مناسبتی این قشر در سطح شهرستان را قابل تقدیر دانست.

برگزاری کلاسهای آموزشی مهارتهای زندگی توسط ۳۵ مربی در سطح شهرستان موضوع دیگری بود که فرمانده سپاه به آن ورود کرده و گفت: از ریش سفیدان و بزرگان محلات انتظار می‌رود بسیجی وار به رفع آسیب‌های اجتماعی در محلات کمک کنند و از مسئولیت دینی اجتماعی خود شانه خالی نکنند.

وی با هدف حضور فعال بسیج در تمامی عرصه ها، از حمایت معاونت علمی پژوهشی از ۸۰ طرح در حوزه تحقیقات و فناوری شهرستان نامبرده و ادامه داد: به صراحت اعلام می‌داریم حامی تمامی مخترعین و مبتکرین سطح شهرستان می باشیم و در این زمینه، کمک های مالی و کارگاهی نیز صورت گرفته است لذا از هرگونه ایده و طرح علمی پژوهشی جوانانمان با آغوش باز حمایت می کنیم.