امام جمعه بناب گفت: در جریان این مذاکرات صداقت و عظمت جمهوری اسلامی در دنیا جلوه‌گر شده است.

به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در نماز عبادی سیاسی و وحدت آفرین جمعه شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از زحمات طاقت فرسای تیم مذاکره کننده کشورمان طی ۱۶ ماه گذشته اظهار داشت: انصافاً مجاهدت بزرگی کردند و هنرمندانه عرض اندام کردند و بنده در خصوص نتایج این مذاکرات هیچ قضاوتی نمی‌کنم، با وجود اینکه خودم هم به آن خوشبین نیستم.
وی ادامه داد: اما آنچه دنیا فهمید و اتفاقی که در کل عمر ایران سابقه نداشت و کار بی‌سابقه‌ای بود، اینکه مسئولان ما انصافاً کار علوی انجام دادند و شخص مقام معظم رهبری نیز تاکنون بارها از اعضای تیم مذاکره کننده تمجید کرده‌اند.
خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه در جریان این مذاکرات صداقت و عظمت جمهوری اسلامی در دنیا جلوه‌گر شد؛ افزود: این دستاورد کوچکی نیست و تیم مذاکره کننده کشورمان با عزت و صلابت نقداً دشمنان را خلع سلاح و زمین‌گیر کردند و در یک کلام مبلغان ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی را زمین‌گیر کردند.
باقری‌بنابی سپس ضمن مثبت خواندن تلاش‌های تیم مذاکره کننده کشورمان طی این مدت تصریح کرد: همین که دشمنان ایران اسلامی به این نتیجه رسیدند که نمی‌شود با ایران درگیر شد و نمی‌شود تفکرات آنها را نادیده گرفت و نمی‌شود چنین ملتی را به زانو درآورد، قطعاً این دستاورد کوچکی برای نظام نیست.
وی تأکید کرد: صلابت فرزندان انقلاب در برابر دشمنان به پشتوانه این ملت و انفاس قدسی مقام معظم رهبری است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با تأکید بر اینکه بنده یک فرد جناحی نیستم؛ گفت: ولی حق باید گفته شود، امتیازی که این دولت دارد، داشتن ادب و اطاعت آنها از ولایت و رهبری است.
وی به دغدغه‌های این دولت اشاره کرد و گفت: دغدغه این دولت این است که ضمن اینکه امنیت در کل کشور حاکم باشد، کشورمان مورد احترام بین المللی نیز باشد.
امام جمعه بناب خاطرنشان کرد: شیطان بزرگ در صدد این است که به صورت قانونی جنگ دیگری را به این کشور تحمیل کند و مسئولان کشور در راستای سمتی حرکت می‌کنند که چنین اتفاقی در کشور رخ ندهد از این رو آیا نباید از چنین دولت و مسئولانی تشکر کرد.
باقری‌بنابی افزود: تعقل و منطق هم ایجاب می‌کند که حق و حقوق مردم کشورمان به صورت هنرمندانه و با مذاکره تأمین و حل شود و تا حد توان از جنگ و لشکرکشی فاصله بگیریم و انقلاب را بدون جنگ به پیش ببریم.
وی تصریح کرد: چون اگر خدای نکرده جنگ دیگری بر این کشور تحمیل شود، درست است که دشمن را از کار خود پشیمان می‌کنیم، ولی قطعاً به ما هم آسیب وارد می‌شود و هیچ عقل سلیمی از پیامدهای جنگ استقبال نمی‌کند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان بناب با بیان اینکه در چنین شرایطی وظیفه ما حرکت پشت سر مقام معظم رهبری است؛ گفت: اگر انتقادی هم داریم، سعی کنیم مؤدبانه و دلسوزانه باشد.
باقری بنابی یادآور شد: فقیه‌تر از فقیه قضاوت نکنیم، رهبرتر از رهبر پیش نرویم، آقا گفتند همدلی و همزبانی، از این رو بر اساس خواسته مقام معظم رهبری حرکت کرده و سعی نکنیم برخلاف خواسته مقام معظم رهبری راه عداوت، فحاشی و جدایی را پیش بگیریم و به دشمنی‌ها دامن نزنیم.
وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه در شهر ما به اذن خدا چنین چیزهایی وجود ندارد؛ اضافه کرد: آقا گفتند رادیکال را قبول نداریم زیرا آنها اهل نیرنگ هستند، ما همان نام‌ها را به نام خود و به اعضای تیم مذاکره کننده نسبت ندهیم، ناسزا نگوییم و خدمتگزاران خود را دلسرد نکنیم.
خطیب جمعه شهرستان بناب با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خودشان سخنگوی خود هستند، اظهار داشت: آقا هیچ کس را بعنوان سخنگو تعیین نکرده‌اند. شفاف، مستدل و با منطق می‌گویم که رهبر ما آن قدر اقتدار دارند که خودشان برای خودشان سخنگو باشند و هیچ شخص حقیقی و حقوقی حق ندارد از طرف آقا صحبت کند.
امام جمعه بناب با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، از زنان و بانوان جامعه خواست در تمام زندکی خود زندگی آن بانوی گرامی را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/