رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب، سلامت را زیرساخت اصلی در بحث توسعه ی پایدار جوامع خوانده و تاکید کرد تمامی شاخص های توسعه یافتگی باید موازی و همسو در شهرستان به پیش روند در غیر اینصورت این هدف وارد چرخه ای معیوب خواهد شد که هرگز به مقصد تعریف شده نخواهد رسید.

به گزارش انعکاس بناب سرهنگ شاکری بر پیوند بین دانشگاه و صنعت تاکید نموده و گفت: اگر بتوانیم بین دستاوردهای علمی دانشگاهها و نخبگان، از یک سو و صنعتگران و سرمایه‌گذاران، از سوی دیگر، ارتباط مستمر ایجاد نماییم، خود فرصت خوبی برای رشد و توسعه شهرستان فراهم خواهد آورد.

 

وی افزود: اولویت اول اشتغال به کار در شهرستان، با جوانان بومی این شهر است و لازم است این نکته نظر، مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

سرهنگ شاکری امنیت را یک مقوله زیربنایی در امر توسعه یافتگی ارزیابی کرده و تصریح کرد: در کنار حفظ امنیت و دفاع از مرزها، می‌توان نگاه اقتصادی نیز به این موضوع ابراز داشت؛ کشورهای همسایه ای که ایران در حفظ امنیت آنان نقش به سزایی ایفا کرده، میتوانند یک فرصت اقتصادی مهم برای کشورمان تلقی گردند، چرا که این کشورها به عنوان بستر خام برای دریافت صادرات ایرانی به حساب می آیند.

 

دکتر عباس قلی پور به «قابلیت اجرایی بودن طرح های پیشنهادی در جهت توسعه یافتگی» پرداخت و گفت: اولویت راهکارها با طرح‌هایی است که توان اجرایی شدن داشته باشند.

 

وی همایش‌های حال حاضر را «رویداد محور» توصیف کرد و گفت: در حال حاضر همایش‌هایی خروجی می‌گیرند که تیم‌های شرکت کننده، برنامه و طرح‌های خود را به صورت مجازی و در قالب استارتاپ ارائه مینمایند تا قابلیت آن تست شده و اثر بخشی آن سنجیده شود.

 

سرپرست دانشگاه بناب تدوین چشم انداز توسعه برای شهرستان را لازم خواند و از نماینده شهرستان خواست عملکردهای ادارات در جهت پیمودن مسیر توسعه را الزام‌آور نماید

 

دکتر وحید رضایی «سلامت» را زیربنای توسعه پایدار در جوامع ارزیابی کرد و گفت: نیاز است برای امر سلامت شهرستان، اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت تعریف گردد

 

رئیس شبکه بهداشت، به وجود دغدغه های جدی در زمینه آلودگی هوا و آب شهرستان پرداخت و افزود: این بدان معناست که ما هنوز نتوانسته ایم در حیطه سلامت به رشد قابل قبولی دست یابیم

 

وی ادامه داد: معنا ندارد شبکه بهداشت و درمان شهرستان از یکسو در صدد سلامت اهالی بکوشد و از سوی دیگر بستر برای مختل شدن سلامت مردم فراهم باشد؛ لذا لازم است عوامل تهدیدکننده سلامت عمومی هر چه زودتر رفع گردند.