حبیب خان بابایی توسعه شهرک های روستایی را خواستار شده و آن را نِمودی از مولفه‌های رشد و توسعه بناب دانست.

به گزارش انعکاس بناب حبیب خانبابایی در همین راستا از بخشدار مرکزی خواست تمهیدات لازم را برای به کار افتادن تولیدی ها در روستاها بیندیشد. (خصوصاً که در این زمینه، سرمایه گذاران خوبی در روستاها وجود دارند)

 

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت همچنین به احداث یک نمایشگاه دائمی در شهرستان پرداخته و گفت: این نمایشگاه می‌تواند ویترینی از تولیدات شهرستان برای استفاده اهالی و شهرهای همجوار و مسافران را فراهم آورد و در ایجاد اشتغال و کمک به توسعه شهرستان ایفای نقش نماید

 

جابجایی و تغییر مکان میدان تره بار در جهت توسعه شهرستان، موضوع دیگری بود که خانبابائی بدآن پرداخت. وی به ایجاد تعاونی ها به عنوان عاملی موثر در شکل گیری توسعه متوازن تصریح کرده و خواستار حمایت و تقویت تعاونی‌ها شد

 

خان بابایی در زمینه توسعه کشاورزی نیز تغییر الگوی مصرف را حیاتی دانست و گفت: بسترسازی های لازم باید در جهت رونق و تقویت «تغییر الگوی کشت» و ترویج آن در منطقه صورت گیرد؛ امری که خود در حوزه کشاورزی شهرستان و چشم انداز توسعه بناب، جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است.

 

حفظ و حمایت از سرمایه‌گذاران با هدف پیشگیری از کوچ سرمایه‌گذاران از شهر و به کارگیری این ظرفیت‌های عظیم در جهت بالندگی شهرستان، از موضوعات مورد بحث توسط حبیب خان بابائی بود.

 

پیشنهاد احداث پارک‌های جنگلی خصوصاً در اطراف روستای توتاخانه، ایجاد و انتقال مراکز خدماتی درمانی به خارج از شهر و ایجاد شهرک‌های صنفی، از مصادیق قابل توجهی بود که طی جلسه راهکارهای توسعه یافتگی شهرستان، توسط رئیس اداره صنعت معدن و تجارت مطرح شد. نکته قابل توجه این مصادیق، کاهش بار ترافیکی شهرستان و تاثیر مثبت آن در حفظ آرامش و سلامت شهر می باشد.