جلسه ستاد کرونا صبح امروز با حضور فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و سایر مسئولین شهرستان در محل سالن فرمانداری بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب دکتر وحید رضایی با تاکید بر اهمیت هوشیاری در مقابل سوریه جدید کرونا، موسوم به «اُ میکرون»، هر گونه عادی انگاری نسبت به شرایط حال حاضر را خطرناک خواند.

وی بار دیگر بر اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری و مهار کرونا پرداخت و افزود: گام ششم کرونا ناظر بر واکسیناسیون حداکثری همراه با مشارکت مردم در کنار استفاده از فناوری‌های این حوزه است و ما انتظار داریم شهروندان فهیم بنابی ما را در جهت مهار کرونا و حفظ سلامت شان مجدانه یاری رسانند.

رئیس شبکه بهداشت آماری کلی از آخرین سطح واکسیناسیون شهرستان ارائه داده و افزود: در حال حاضر ۷۲ درصد از کل جمعیت شهرستان یک دوز کرونا را دریافت کردند همچنین افراد بالای ۱۲ سال که دوز اول را دریافت کرده‌اند، ۸۹ درصد، دوز دوم ۷۹ درصد و دوز سوم ۲۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: آمار افرادی که هیچکدام از دوز اول، دوم و سوم را دریافت نکرده‌اند، ۱۳ هزار نفر و آمار افرادی که دوز دوم را دریافت نکرده‌اند، ۹ هزار و ۵۰۰ نفر می‌باشد. این در حالی است که شبکه بهداشت بناب آمادگی خود جهت ارائه انواع واکسن به شهروندان را اعلام می‌دارد.

دکتر وحید رضایی با قدردانی از مشارکت مستمر سپاه ناحیه بناب و گروه‌های جهادی خصوصاً در ایام اوج‌گیری کرونا، مساعدت این نهاد در دستیابی به شرایط نسبتاً پایدار حال حاضر را موثر خواند و تصریح کرد: رعایت پروتکل ها و شیوه نامه ها باید به صورت مدیریت هوشمند بوده و تبدیل به یک فرهنگی همگانی گردد در غیر این صورت نمی‌توانیم شاهد پایداری مهار کرونا باشیم.

وی با انتقاد از وضع قوانین و عدم اجرای آن در برخی موارد، بر لزوم عمل به قوانین چه از سوی ادارات و چه از سوی مردم پرداخته و گفت: انتظار می‌رود رعایت پروتکل ها خصوصاً در ادارات و نهادها تبدیل به یک قانون گردد.