همایش تبیین ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همت اداره ورزش و جوانان و با حضور مدافع حرم و همرزم سردار سلیمانی، حاج مهدی سبزی، فرماندار بناب، مسئولان شهرستان، ورزشکاران و آحاد مردم ولایت مدار بناب عصر امروز در سالن دانشگاه بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب مجید یزدانی در آغاز این مراسم، ضمن تقدیر از حضور ورزشکاران و مردم شهید پرور در این همایش، تاسی از سردار سلیمانی به عنوان الگوی مردم داری و اخلاق محوری توسط ورزشکاران بنابی را خواستار شد.

 

وی از حاج مهدی سبزی به عنوان رئیس هیئت جودو شهرستان و یکی از قهرمانان این عرصه، به سبب موفقیت های وی، چه در عرصه ورزش و چه در عرصه نظامی و حضور در جبهه مدافعان حرم، تقدیر به عمل آورده، وی و همرزمانش را الگوهای زنده جوانان ورزشکار بنابی خواند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه بناب با تمسک به کلام رهبری که از سبک زندگی حاج قاسم سلیمانی به عنوان «مکتب شهید سلیمانی» یاد نمودند، گفت: راه و روش زندگی آن مرد میدان، برای همه افراد جامعه الگوست و نیاز است هر یک از ما در هر برهه ای از زندگی که باشیم، شیوه ی او را در پیش گیریم.

 

وی سردار سلیمانی را شخصیتی خواند که از لحاظ ایدئولوژیک، همچون امام خمینی «ره» مقید به اصول و مبانی خود بوده و ادامه داد: «ولایت مداری» یکی از مبانی سردار سلیمانی بود که با پشتوانه معرفت به ولایت همراه بود؛ ولی شناسی یکی از شاخص‌ه های قوی حاج قاسم سلیمانی بود به گونه‌ای که در بحبوحه ی رویش داعش در منطقه و کتمان این بحران توسط عده ای در داخل، به روشنگری های رهبر انقلاب متوسل شده و با تحلیل به موقع و صحیح از منطقه و دشمن، نتوانست موازنه قدرت در منطقه را به نفع امنیت کشورهای منطقه خصوصا ایران تغییر دهد.

 

حجت‌الاسلام طالبی مکتب حاج قاسم را در دیپلماسی نظامی و امنیتی موفق توصیف کرده و افزود: نیاز است این سبک و اصول در دیپلماسی سیاسی و اقتصادی نیز پیاده گردد. آن وقت خواهید چگونه رشد در همه ابعاد کشور نِمود خواهد داشت.

 

«مقاومت در برابر دشمن، آیه صریح قرآن است که حاج قاسم به آن ملزم بود» موضوعی که حجت‌الاسلام طالبی بدان تصریح کرد و خاطرنشان کرد: امروز اگر اسرائیل با تغییر موضوع نسبت به به قبل، از مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کند، به سبب نتایجی است که از مقاومت در برابر دشمن حاصل شده است.