حاج مهدی سبزی «شهادت» را آرمان بزرگ حاج قاسم دانست که عزت و اقتدار را برای کشور ومنطقه به ارمغان آورد و نهایتا منجر به گفتمان سازی شهادت گردید

به گزارش انعکاس بناب حاج مهدی سبزی «شهادت» را آرمان بزرگ حاج قاسم دانست و «گفتمان‌سازی شهادت» را از ثمرات مکتب وی خواند که در دهه چهارم انقلاب، این تفکر ظلم ستیز و عزتمند را احیا کرد.

 

وی شهادت را «مرگ تاجرانه» و آرمان مقدسی نامید که به انسان عِرض و آبرو می بخشد. چرا که عمر هر انسانی روزی تمام خواهد شد و پسندیده است این پایان، به واسطه هدفی مقدس باشد؛ مسیری که نیازمند آن است آگاهانه در آن قدم گذاشت و با شناخت ارزش ها و کرامات انسانی، رضای خداوند را تعلقات دست و پا گیر دنیوی ارجحیت داد.

 

این فرمانده محور مقاومت، جوان ایرانی را جوانی هدف گرا، ارزش طلب و توانا خواند که در تمامی عرصه‌ها حتی عرصه های دفاعی و نظامی، خوش درخشیده و می درخشد. به گونه‌ای که مصادیق عینی آن کم نیست. شهدای جوان مدافع حرم از مصادیق بارز آن بودند که عنصر مهمی به نام «غیرت دینی» در وجودشان تجلی یافته بود.

 

همرزم سردار سلیمانی مکتب سردار سلیمانی را چنین توصیف کرد: حاج قاسم حاشیه‌ها را قیچی کرد و توجه همه را به اصل معطوف ساخت و منظور از اصل، همانا پیمودن مسیر حقیقی است. او علاقه عجیبی به جوانان داشت و مدام، میدان دادن به جوانان را مطالبه می‌کرد. چرا که به تشخیص و توانایی آنان ایمان داشت. به جوانان نیز تذکر می‌داد فرصت را از دست ندهید، مسیر را گم نکنید، اکنون زمان معامله است.

 

وی از افتخارات جبهه مقاومت، حضور قهرمانان و ورزشکاران ملی و نظامی در این عرصه و صحنه گردانی میدان توسط آنان دانست و گفت: جبهه مقاومت همچون دوران دفاع مقدس، عرصه جوانان توانمند، با استعداد و ورزشکار است که در کنار توانمندی جسمی خود، جنگ برای اهداف و ارزشهای بالا و خطیر را سرمشق خود ساختند. این در حالی است که فرماندهان جبهه مقاومت از جمله سردار سلیمانی نیز با وجود سن بالای خود (۶۳ سال) مداومت زیادی به ورزش و آمادگی جسمانی داشت. آن هم در شرایطی که حاج قاسم مدام باید تحرکات و تغییرات منطقه را رصد می کرد و در جهت پیشبرد اهداف جنگی، جلسات مداوم تشکیل میداد. او مدام در رفت‌و‌آمد بود و تمامی اینها در شخصیت خستگی‌ناپذیر حاج قاسم جمع شده بود.

 

حاج مهدی سبزی با یادآوری حضور مثال‌زدنی مردم در تشییع پیکر پاک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مردم با تمام وجود دریافتند که حاج قاسم در عزت و کرامت ایران نقش اساسی و محوری ایفا کرده است و مردم با حضور در این مراسم، به نوعی ادای دین به سردار شهید خود نمودند. سرداری که دلها را فتح کرده بود.

 

«خلوص در عمل به وضوح در اعمال سردار سلیمانی هویدا بود» موضوعی که فرمانده محور مقاومت، حاج مهدی سبزی در خصوص اخلاص سردار سلیمانی بدان پرداخت و افزود: او حتی شهادتش را نیز با هدف بیداری امت اسلامی و اتحاد بین ملت‌های منطقه ترسیم کرده بود. حاج قاسم با جسم «عِرباً عربا»ی خود، به دنبال منافع مردم و منطقه بود و این اوج خلوص حاج قاسم سلیمانی را می‌رساند.

 

« جامعه با یک قاسم سلیمانی، گلستان نخواهد شد» موضوع دیگری که این مدافع حرم بدان ورود کرده و ادامه داد: باور کنید آمریکا و متحدانش، سر تا بُن، مجهز در کمین نشسته‌اند؛ گول ظاهر بَزک شده و دیپلماتیک شان را نخورید. آنها در هر لباسی که باشند، به دنبال منافع خود و چپاول کشورهای منطقه اند و جوانان ما بدانند امروز باید هر ایرانی، یک سردار سلیمانیِ با بصیرت باشد. دشمن و شرایط روز را به خوبی شناخته و در جهت مقابله با آن عمل نماید.