جلسه هماهنگی برنامه های گرامیداشت دهه مبارک فجر صبح امروز با حضور فرماندار بناب، فرمانده سپاه ناحیه و مسئولان شهرستان در سالن فرمانداری برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، شهریار فتحی در این جلسه بر لزوم معرفی دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی، مظلوم واقع شده است؛ چرا که تعریف و ترسیم کامل و جامعی از اهداف و دستاوردهای آن تبیین نشده است.

وی دهه فجر را فرصتی مناسب برای روشنگری و تبیین اهداف عالی و ثمرات انقلاب اسلامی دانسته و افزود: با مقایسه دوران قبل و بعد از انقلاب، متوجه تفاوت فاحشی خواهیم شد که جای پرداختن دارد. پیشرفت‌ها و تغییرات کلانی ایجاد گردیده و اینها از برکات رویداد مهمی به نام انقلاب اسلامی است. (البته در این میان از شرایط ناعادلانه تحریم و سنگ اندازی های برخی کشورها نیز نباید غافل شد)

فرماندار بناب با مقایسه ای اجمالی، ایران قبل از انقلاب را کشوری مصرف گرا خواند که در بسیاری از عرصه ها، وابسته به سایر کشورها بود و این موضوع، خود به عنوان خلاهای اقتصادی و امنیتی برای کشور محسوب می گردید.
اما ایران امروز خودکفا و کشوری سرآمد خصوصاً در عرصه های نظامی و علمی است. دانشمندان عرصه پزشکی و هسته‌ای، ثمرات نظام شکوهمند اسلامی اند که در جهت استقلال، خودکفایی و با اتکا به نیروی جوانِ کارآمد خود، در عرصه علمی خوش درخشیدند.

« ایران، امروز، قدرت نوظهور منطقه است»؛ موضوعی که فتحی بدان تصریح کرد و ادامه داد: ایرانِ امروز، حرف اول را در منطقه می‌زند و شاهد مثال آن، لزوم حضور و اعلام موضع ایران اسلامی در تحولات و تحرکات منطقه‌ای است، به گونه‌ای که موضعِ ایران، در حصول نتیجه، موثر و تعیین کننده است و همه کشورها به خوبی بدآن واقفند؛ نعمتی بزرگ که در سایه انقلاب اسلامی به دست آمده است.

وی ادامه داد: کمبودها و نواقصی هم وجود دارد، همانطور که در هر کشوری با هر سطحی، مشکلات وجود دارد؛ اما این نواقص و مشکلات، نه از ناحیه اصلِ نظام و انقلاب، بلکه از ناحیه مدیران و مجریان بوده است. امروز اگر مشکلاتی در برخی حوزه‌ها رخ می‌دهد، حاصل کوتاهی مجریان و مسئولان، در اجرای اهداف تعیین شده است و همین امر، زمینه سنگ اندازی و سیاه‌نمایی دشمنان نظام گردیده است که هوشیاری مسئولان را می‌طلبد.

فرماندار بناب دهه فجر را جشن ملی و یوم الله خجسته ای خواند که باعث عزت و اقتدار این مرز و بوم گشته است در نتیجه لازم است شهرداری در جهت آذین بندی و ایجاد فضایی مناسب و درخور، اقدام به گرامیداشت این هفته نماید. همچنین ادارات مختلف شهرستان در تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه کاری خود بکوشند.

انتهای پیام/ شهرام سلیمان زاده