سرپرست جدیددانشگاه بناب یکی از وظایف مهم دانشگاه را حضور فعال در عرصه تولید دانسته و گفت: لازم است دانشگاه ها با تولیدات علمی خود، پاسخگوی نیاز صنعت و اقتصاد جامعه باشند

به گزارش انعکاس بناب دکتر عباسیان مسئولیت را امانتی از سوی خداوند متعال خواند و گفت: مسئولیت، فرصتی برای خدمت است و باید شکر آن را به جای آورد. بر همین اساس برخود وظیفه می دانیم از زحمات و خدمات دکتر پیری تشکر نمایم و امیدواریم ادامه‌دهنده شایسته‌ای برای مدیران خدوم شهرستان باشیم.

وی خدمات مدیران سابق دانشگاه بناب را یک به یک شایان تقدیر خواند و ادامه داد: امید آن دارم مسئولیت دار شایسته ای برای مردم شهر پرافتخارم بناب باشم.

 

سرپرست جدید دانشگاه بناب به ارائه برنامه راهبردی در جهت پیشرفت دانشگاه پرداخت و افزود: این برنامه تا سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده و تقدیم وزیر محترم گردیده است. بر این اساس، نگاه ما بدین گونه بوده که علم را شالوده قدرت هر نظامی می‌دانیم و قطعا هر مملکتی نتواند قله علم را فتح نماید، لاجرم دشمن بر آن مملکت چیره خواهد شد

 

دکتر عباسیان به جایگاه ترانزیتی و موثر مناسب در منطقه پرداخته و گذشته پرقدمت و غنی آن را برای حضار خصوصا مسئولان استانی و کشوری یادآور شد و خدمت به چنین دادگاهی را مایه افتخار خویش نامید.

 

واقع شدن ۳ قطب فولاد منطقه غرب کشور در بناب، واقع شدن حوزه علمیه بناب عنوان یکی از مراکز علمی مذهبی حائز اهمیت منطقه در شهرستان بناب، واقع شدن ظرفیت نیروگاه اتمی در بناب و نیز بازارهای پویایی شهرستان، از جمله ظرفیت‌های مفید و تعیین‌کننده بودند که سرپرست جدید دانشگاه بناب به آن پرداخته و جایگاه و اهمیت آن را متذکر شد.

 

وی رشد و پویایی دانشگاه بناب در کنار دانشگاه آزاد و پیام نور را در سایه ظرفیت‌های بزرگ این شهر دانست و بر ظرفیت علمی_ دانشجویی این دانشگاه تاکید کرد که فرصت های متعالی در اختیار دارد تا بتواند به هدف «ماموریت گرایی» خود جامه عمل بپوشاند به گونه ای که می‌تواند اثرات مفیدی بر محیط خود بگذارد تا نقش آفرینی پررنگی در بخش صنعتی، جغرافیای و اجتماعی از خود به جای بگذارد.

 

وی یکی از مهمترین اهداف تعریف شده در برنامه راهبردی ارائه شده را بالا بردن توان رقابتی دانشگاه بناب در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی در سطح ملی منطقه ای دانست تا تبدیل به دانشگاه برتر در جنوب آذربایجان گردد.

 

دکتر عباسیان هدف دیگر تعریف شده برای دانشگاه را پاسخگو بودن این نهاد، به همه بخش ها و نیازهای شهرستان ارزیابی کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف تعریف شده تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

 

توسعه برنامه‌های فرارشته ای، میان رشته ای و چند رشته‌ای، پاسخگویی به نیازهای منطقه خصوص نیازهای صنعتی منطقه (فولاد، نیروگاه و صنایع تبدیلی) و تلاش در جهت حل مشکلات آب به عنوان اصلی‌ترین مشکل حال حاضر و احیای دریاچه ارومیه، گسترش ارتباطات بین المللی، توجه ویژه به مراکز رشد، تقویت کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه، از اهداف مهم دیگری بود که عباسیان آن را سرلوحه عملکرد خود نام برد.

 

عملیاتی کردن خوابگاه متاهلین و خوابگاه پسران، راه اندازی مسائل رفاهی کارکنان و اعضای هیئت علمی، ایجاد صندوق حمایت از دانشجویان کم بضاعت و بی بضاعت با مشارکت وزارت علوم و بنیاد حامیان علم و فناوری، ایجاد استخر و زمین ورزشی بانوان و برادران، سایر اهداف تعریف شده این سرپرست جدید دانشگاه بناب بود که اظهار امیدواری کرد به بهره‌برداری برساند