صبح امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان شرقی و مسئولان ارشد شهرستان بناب چندین پروژه درمانی از جمله دستگاه پیشرفته MRI افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

به گزارش انعکاس بناب دکتر وحید رضایی در مقام میزبان افتتاحیه بیمارستان امام خمینی ره، با تقدیر و تشکر از تلاشهای فعالین حوزه سلامت و ساعیان گمنام این حوزه تقدیر کرد.

نماینده مردم بناب در این مراسم با اشاره به مشکلات شهرستان در حوزه پزشکی گفت: در حوزه درمان، کمبودهای زیادی وجود دارد و انتظار می‌رود مسئولان توجه ویژه‌ای به این مهم مبذول دارند.

وی ادامه داد: نیاز است اقداماتی در خصوص حضور پزشکان در روستاها انجام گیرد و خدمات رسانی به مردم بناب در حوزه درمان بهبود یابد و در کنار این مهم، ارائه خدمات به شبکه بهداشت و درمان، پزشکان و پرستاران، کیفیت خدمت به مردم را ارتقا خواهد بخشید و باعث دلگرمی آنان به ارائه خدمت خواهد شد.

فرماندار بناب به مناسبت واقع شدن در ایام حماسه آفرین فجر، با نگاهی به ایران قبل و بعد از انقلاب، افزود: ایران قبل از انقلاب با توجه به جمعیت ۳۶ میلیون نفری، تنها ۱۰ درصد از مردم این کشور از خدمات پزشکی بهره‌مند بودند اما به لطف انقلاب پرشکوه اسلامی، این آمار اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده است.

تولید علم و دانشمندان فرهیخته پزشکی و عرضه آن به جهان، از توفیقات و دستاوردهای پر رنگ دیگری بود که فتحی ان را از آثار انقلاب ماندگار اسلامی خواند و گفت: اگر ایرانی اسلامی امروز جزو طلایه داران علم پزشکی در جهان است، همه مرهون تفکر عزتمند رهبر کبیر انقلاب بوده است.

وی با تقدیر از خدمات شایان دکتر رضایی چه در عرصه مدیریت بیمارستان و چه در عرصه درمان گفت: جانفشانی ها و مسئولیت پذیری بالای این مدیر، زبانزد مردم و مسئولان این شهرستان است و قطعاً تلاش‌های وی را ارج خواهیم نهاد.

فرماندار بناب ایثارگری‌های کادر درمان شهرستان، خصوصاً در ایام کرونا را تاریخی و مثال‌زدنی خواند و تاکید کرد: اگر بگوییم آنان بهترین شاگردان مکتب شهدا بودند دور از حقیقت نیست.

کمبود پزشک متخصص در شهرستان و تامین این مهم با هدف تامین نیازهای درمانی اهالی، مطالبه دیگر شهریار فتحی از مسئولان استانی بود.

جذب چهاردهمین دستگاه ام آر آی کشور با آخرین متد روز جهان در بناب، موضوع دیگری بود که فتحی بدان پرداخته و تصریح کرد: این امر مهم قطعاً پله ترقی در عرصه پزشکی و درمانی شهرستان خواهد بود و در این راستا از تلاشهای ریاست بیمارستان کمال تشکر را داریم.

وی ادامه داد: با نظر به اینکه بیمارستان امام قدمت درمانی بالایی دارد و صرف هزینه مجدد برای اداره آن به نوعی زیان‌ده محسوب می‌شود، چرا که می‌توان هزینه مصرف را در بیمارستان جدید به کار بست و بازدهی بهتری را شاهد بود. خاطرنشان می گردد زمین بیمارستان جدیدالاحداث خریداری و مهیا شده، آماده جذب اعتبار و شروع احداث است.

فرماندار بناب در خاتمه از تلاش و همراهی های تمامی ارگان‌های شهرستان خصوصاً سپاه ناحیه، بسیجیان مخلص و نیروی انتظامی خدوم در جهت چیره شدن بر مشکلات ناشی از کرونا طی چند سال اخیر نیز تقدیر نموده یاد و خاطره شهدای درمان شهرستان را گرامی داشته و خواستار ماندگاری این میراث معنوی برای کادر درمان شهرستان و همه مسئولان شد.