عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران وعده‌های نسیه کشورهای غربی را قبول ندارد و باید آنان در مذاکرات وعده نقد دهند.

به گزارش انعکاس به نقل از خبرگذاری مهر جمهوری اسلامی ایران موضع مقتدرانه‌ای در منطقه و بین‌الملل دارد و همین مسئله باعث شده است غربی‌ها متوجه شدند که با کشوری قوی و مقتدر مواجه هستند.

وی بیان کرد: طی سال‌های گذشته حقوق جمهوری اسلامی ایران از سوی برخی از کشورهای غربی نادیده گرفته شد. بنابراین ما باید از تجربیات تلخ گذشته عبرت بگیریم و اجازه ندهیم آن اتفاقات تکرار شود. جمهوری اسلامی ایران وعده‌های نسیه کشورهای غربی را قبول ندارد و باید آنان در مذاکره با مقامات ایران وعده نقد دهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای وزارت خارجه آمریکا مبنی بر تعلیق برخی از تحریم‌های هسته‌ای ایران، ادامه داد: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که باز هم می‌توانند با چنین حربه‌هایی جمهوری اسلامی ایران را پای میز مذاکره بکشانند و برای خودشان امتیازی به دست آورند.

پژمانفر با بیان اینکه آمریکایی‌ها در کشورشان با چالش‌های جدی مواجه هستند و دنبال راهکاری می‌گردند تا از این وضعیت خارج شوند، گفت: آنان باید بدانند که ایران به هیچ وجه از مواضع خود در مذاکرات عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی افزود: در صورتی که تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران به طور کامل برداشته شود، ما هم مسیر خود را در مذاکرات ادامه خواهیم داد، اما اگر آنان بخواهند صرفاً بخشی از تحریم‌های کشورمان را تعلیق کنند، ما هم هیچ واکنشی در مقابل گام ضعیف آنان نشان نخواهیم داد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تاکنون حسن نیت خود را به ما نشان ندادند، متذکر شد: مقامات آمریکا باید در پیشنهادات خود حسن نیتشان را به ما نشان دهند و پیشنهادات آنان باید ناظر به این باشد که تمام تحریم‌های ایران لغو شود. آمریکا باید به ما ثابت کند که می‌خواهد روش غلط گذشته خود را تغییر دهد.

پژمانفر با بیان اینکه آمریکایی‌ها بیشتر از ما نیازمند مذاکره و توافق هستند، اظهار داشت: علی رغم اینکه تحریم‌ها فشار زیادی را بر ملت ما وارد کرده است، اما با ایستادگی و مقاومت توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم. بالاتر از سیاهی رنگی نیست و آمریکا و غربی‌ها نمی‌توانند تحریم‌های ایران را از وضعیت فعلی بیشتر کنند و هر تحریمی که وجود داشت، علیه ایران اعمال کردند.

وی تصریح کرد: ایران در شرایط تحریمی توانست نفت خود را به فروش برساند، نیازهای خود را خریداری کند و اقتصاد کشورمان نیز پویا شد. مشکلات ما به ضعف مدیریت دولت سابق بازمی‌گردد که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت انقلابی، این مشکل هم به مرور حل می‌شود و شاهد پوست‌اندازی در بدنه مدیریتی کشور هستیم.