جشنواره ی حرکت های جهادی صبح امروز با حضور مسئولان شهرستان در محل دانشگاه بناب برگزار گردید

به گزارش انعکاس بناب سرهنگ پاسدار حیدری حرکت های جهادی را یکی از جلوه های مبارک انقلاب اسلامی خصوصا در ایام کرونا دانسته و گفت: در سایر کشورهای جهان، چنین گستردگی که گروه های جهادی در پیشگیری و درمان کرونا با کادر درمان شکل داد را هیچ جای جهان امروز نمی توان پیدا کرد. حرکتی که در پهنه قهرمان پرور ایران اسلامی و به تأسی از آرمان‌های انقلابی، به منصه ظهور رسید و به حق می‌توان آن را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی قلمداد کرد.

وی جشنواره امروز، موسوم به جشنواره حرکت های جهادی را از مصادیق بارز «جهاد تبیین» نام برد که بارها توسط رهبر انقلاب بر آن تاکید شده است؛ به گونه‌ای که دشمن در صدد است با کمرنگ جلوه دادن و ایجاد نمای کوری از دستاوردها و توانایی های نظام، بین مردم و انقلاب، حائل شود؛ به همین منظور نیاز است دستاوردها و اقدامات جهادی و انقلابی تبیین گردد.

فرمانده سپاه ناحیه بناب حرکت‌های جهادی را ناکافی اما سازنده و پویا توصیف نموده و ادامه داد: قطعاً این حرکت ها به همین اندازه بسنده نخواهد شد بلکه ادامه دار خواهد بود اما آنچه در این میان، مهم و مدنظر ما بوده است جنبش فرهنگی جدیدی است که در این راستا در بطن جامعه ایجاد گردید و در حال نهادینه شدن است.

«مسئولین امر، باید از عملکرد گروه‌های جهادی درس بگیرند» موضوعی که سرهنگ حیدری بدان تصریح نموده و اجرای «مدیریت جهادی» را از مسئولان شهرستان خواستار شد چرا که این موضوع جزو مطالبات اساسی رهبری از مدیران کشور بوده است.

«مدیر پشت میز نشین به درد مشکلات مردم نمی‌خورد» عنوانی که فرمانده سپاه ناحیه بناب در ادامه سخنانش، بار دیگر بر لزوم عملکرد انقلابی مدیران پرداخته و بستر فراهم شده در دولت آقای رئیسی را بهترین بستر برای عمل به وظیفه و خدمت به مردم نام برد.

وی آغاز جشنواره حرکت‌های جهادی را به یُمن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ۹ دی دانسته و گفت: تعداد ۵۷۹ اثر طی این مدت به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که شامل «عکس، فیلم، مستند، دلنوشته و خاطرات گروه‌های جهادی» بوده و از ۱۲ بهمن الی ۲۲ بهمن و از شهرهای تبریز، سراب، شبستر، مرند، مراغه و بناب به جشنواره ارسال شده است.

سرهنگ حیدری در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات چندی که گروه‌های جهادی در سطح شهرستان پیاده کردند، اشاره نموده و افزود یکی از اقدامات شاخص توسط گروه‌های جهادی، ایجاد ۵۰ صندوق قرض الحسنه در سطح محلات شهرستان بوده است که بازخورد موثری را نیز از این موضوع شاهد بوده ایم که به اعطای وام های اشتغال زایی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اقدام نموده اند؛ همچنین اعطای ۱۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی به همت و مشارکت کمیته امداد امام خمینی ره و ارائه وام های اشتغال زایی اقتصاد مقاومتی به مبلغ ۳ میلیارد تومان، از دیگر جلوه های این حرکت مبارک بوده است.

احداث ۴۰ واحد خانه محرومان، اعطای ۷۰ سری جهیزیه برای نوعروسان، تهیه و توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی و ۳۰ هزار پرس غذای گرم، همچنین تهیه و توزیع ۱۰۰ هزار عدد ماسک در ایام کرونایی، از جمله اقدامات مهم گروه‌های جهادی تا به امروز بوده است که سرهنگ حیدری از آن نام برده و اظهار امیدواری کرد این فرهنگ مقدس در کنار همدلی ایجاد شده در شهرستان، تبدیل به حرکتی ادامه داد و مستمر گردد