مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره نوجوان سالم و ششمین جشنواره سفیران سلامت در شهرستان بناب برگزار گردید

به گزارش انعکاس بناب مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره نوجوان سالم و سفیران سلامت با حضور این معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین روسای و معاونین پرورشی مناطق همجوار شهرستان بناب در مرکز همایش های تالار معلم شهرستان بناب برگزار گردید.

 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان در این مراسم هدف از جشنواره نوجوان سالم را آشنایی دانش آموزان با خطرات و تهدیدهای ناشی از سوء مصرف مواد مخدر دانست و تاکید کرد: متاسفانه کوچکترین اشتباه و تحلیل انگاری در این زمینه خانمان سوز و خانمان برانداز است.

 

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات و خطرات ناشی از مصرف قرص های اعتیاد آور در این دوره افزود: متاسفانه قرص هایی تحت عنوان قرص های امتحان بعضاً در بین دانش آموزان رواج دارد که این قرص ها از بدترین نوع مواد مخدر بوده که در گذشت زمان موجب پارگی رگهای خونی مغز شده و آثار روانی جبران‌ناپذیری را برای دانش آموزان به دنبال دارد.

 

محمود پور لطفعلی مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیز در این مراسم با اشاره بر نتایج این جشنواره‌ها افزود: از بین ۹۸۵ اثری که به دبیرخانه منطقی ارسال گردیده ۱۰۱ اثر برگزیده و به استان معرفی گردید که از بین آن ۳۷ اثر به عنوان اثر برگزیده استانی و همچنین ۲۷ اثر به عنوان اثر برگزیده کشوری معرفی گردیده اند.