معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با توجه به درخواست های مکرر برای ایجاد صنایع تولیدی در شهرستان بناب و آماده بودن زیر ساخت ها، طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری این شهرک شتاب می گیرد.

به گزارش انعکاس بناب، دکتر علی رسولیان در حاشیه بازدید از طرح توسعه شهرک صنعتی بناب، با اشاره به اهمیت حمایت از بخش خصوصی کشور، گفت: بیشتر نیاز ارزی کشور از طریق واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی کشور تامین می شود، بنابراین در توسعه شهرک‌های صنعتی به دست بخش خصوصی نیاز داریم و در این دولت حمایت از ایجاد واحدهای تولیدی جدید را اولویت خود قرار داده ایم.

 

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ۵ درصد تامین منابع شهرک های با دولت است، افزود: تلاش می کنیم در سفر رئیس جمهور محترم به استان آذربایجان شرقی، اعتبار لازم برای استارت عملیات اجرایی تصفیه خانه شهرک صنعتی بناب را از منابع دولتی تامین کنیم.

 

وی وجود زیرساختهای آب، برق و گاز در طرح توسعه شهرک صنعتی بناب را ظرفیت خوبی دانست و گفت: در تامین زیر ساخت‌های شهرک های صنعتی، استان آذربایجان شرقی رتبه های نخست را به خود اختصاص داده است.

 

رسولیان وجود شرکت‌های دانش بنیان را در شهرک های صنعتی مهم تلقی کرد و گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نام گذاری شده است، وجود شرکت‌های دانش بنیان می تواند بر توسعه و پیشرفت صنایع تولیدی کمک شایانی بکند.

 

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره برنامه های توسعه این شهرک، گفت: تا این لحظه ۴۰۰ میلیارد ریال برای طرح توسعه شهرک صنعتی بناب هزینه شده و برای تکمیل زیرساختهای لازم ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

 

دکتر نیرومند با بیان اینکه عملیات احداث واحدهای تولیدی در این شهرک آغاز شده است، گفت: جزو استان‌هایی هستیم که بدهی بالا آورده ایم، از معاون وزیر درخواست داریم برای شتاب دهی به طرح توسعه شهرک، اعتبار لازم را تامین نمایند.

 

مدیر کل اداره صمت استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی صنعتی ترین استان کشور محسوب می شود، گفت: عمده بار اشتغال در کشور بر عهده بخش خصوصی است، بنابراین اولویت اصلی سازمان نیز حمایت از تولید در بخش خصوصی می باشد.

 

پرنیان با اشاره به ظرفیت های بزرگ شهرستان بناب، گفت: کار و تلاش مردم بناب در استان و کشور زبانزد شده است، در کل استان ما مشکل سرمایه گذار نداریم و صرفا در تامین زیرساخت‌ها مشکلات وجود دارد که امیدواریم به همت دولت مردمی این مشکلات نیز برطرف گردد.