صبح امروز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم بناب یادواره ۷۵ شهید روحانی شهرستان بناب در آستانه برگزاری کنگره سراسری شهدای طلاب کشور، در مصلی اعظم شهرستان بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام سرایی در این مراسم معنوی با بیان اینکه دفاع مقدس برای ملت ایران عزت و افتخار است، گفت: ۳۵ سال است از دوران جنگ تحمیلی می گذرد، تمام عالم در مقابل ایران صف کشیده بودند تا ایران را به زانو در بیاورند اما شهداء و شهدای طلاب با خون خود اجازه ندادند وجبی از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه همیشه پیروز عاشورا، با تاکید بر اینکه روحانیت در جنگ تحمیلی خط شکن بودند، افزود: عشق به شهادت، با خدا بودن، ایمان و اخلاص روحانیت در جنگ برکت داد و بدون هیچ امکاناتی در مقابل دنیا پیروزی را نصیب ملت ایران کرد.

 

وی طلاب و روحانیت را نقطه وصل برای خدا دانست و گفت: روحانیت در دوران هشت سال جنگ تحمیلی وظیفه تبلیغ نداشتند، بلکه آمده بودند تا با خدای خود معامله کنند و در این راه به معبود خود بپیوندند.

 

حجت الاسلام سرایی در ادامه به نقش روحانیت در عصر کنونی پرداخت و گفت: بعد از جنگ تحمیلی نیز طلاب عزیز در همه سنگرها و در صحنه های مختلف و در بحرانها، امروز نیز در جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب نقش آفرین هستند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه مکتبی که شهادت دارد، اسارت ندارد، گفت: امروز با تفکر انقلابی و تفکر بسیجی به قدرت‌های عظیم موشکی و دفاعی در کشور رسیده ایم که لرزه بر اندام دشمن انداخته است؛ و به برکت همین تفکر انقلاب اسلامی از سخت ترین بحران‌ها عبور کرده و به حول قوه الهی پیش خواهد رفت.

 

این رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به توطئه ها و تهدیدات دشمنان در حال حاظر، گفت: امروز دشمن دست به سیاه نمایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زده است، انقلاب اسلامی در مسیر خود فراز و نشیب هایی داشته اما متوقف نشده است و دشمن با این سیاه نمایی ها نیز به جایی نخواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران از گردنه های بسیار سختی عبور کرده است، افزود: دشمنان امروز ایمان و عقاید مردم ما را نشانه رفته است باید مراقب باشیم در جنگ ترکیبی دشمن ایمانمان سقوط نکند.

 

حجت الاسلام سرایی در خاتمه، تطهیر رژیم پهلوی، یاس و نامیدی، هجمه فرهنگی علیه جوانان ما، شبهه افکنی و صدها توطئه دیگر را از اهداف دشمن در جنگ ترکیبی عنوان کرد و گفت: طبق گفته سردار رشید اسلام شهید سلیمانی، جمهوری اسلامی قرارگاه امام حسین (ع) و حرم است، انشالله با عنایت امام زمان (عج) و با هوشیاری ملت غیور ایران، این توطئه ها نیز خنثی خواهد شد.

 

گفتنی است شهرستان بناب در هشت سال جنگ تحمیلی ۷۵ شهید طلبه تقدیم انقلاب کرده که ۱۰ نفر از این طلاب ساکن خود بناب بودند.