امام جمعه موقت بناب گفت: رعایت عفت و حیاء فرایند ازدواج و پذیرفتن مسئولیت اجتماعی برای جوانان را لذتبخش می سازد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام والمسلمین ناصر اصغری در خطبه های آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به اول ذیحجه سالروز ازدواج امیرالمومنین و حضرت زهرا علیهماالسلام اظهار داشت: فلسفه بسیاری از قوانین حیا، عفت و نگاه نکردن به نامحرم زمینه سازی برای ازدواج است.

 

وی افزود: ازدواج در دنیای غرب محدودیت محسوب می شود، برای اینکه آزادی های غریزی و جنسی به قدری است که افراد انگیزه ای برای ازدواج ندارند. اما در اسلام چون قبل از ازدواج با عفت زندگی کرده است، فرایند ازدواج و پذیرفتن مسئولیت زندگی برای افراد جوان لذت بخش خواهد بود.

 

خطیب جمعه موقت بناب با اشاره به اینکه متاسفانه زندگی در جامعه ما به سمت بی دینی و بوالهوسی سوق می گیرد، تصریح کرد: متاسفانه امروز رسانه، سینما، اقتصاد و سیاست جامعه را بیشتر به سوی مصرف گرایی و کامیابی از دنیا سوق می دهد، در حالیکه یک فرد مسلمان همیشه باید به اصول و اعتقادات که همان خدا و روز قیامت است، توجه بیشتری داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اصغری با بیان اینکه متاسفانه فشارها و مشکلات اقتصادی مسائل فرهنگی را تحت الشعاع قرار داده است، گفت: در مشکلات و فشارهای زندگی باید نقطه اتکا در مدار دین و خدا باشد، چون هر جا از دین تبعیت نکردیم با مشکل مواجه شدیم.

 

وی تاکید کرد: پیش از اینکه از گرانی و فشار اقتصادی گلایه کنیم باید از بی دینی، دزدی و دروغ و ربا در جامعه گلایه کنیم که در قانون الهی عقب نشتینی از عمل به دین و قوانین الهی مشکلات متعدد گریبانگیر فرد و جامعه می گردد که امت های پیشین نیز طبق آیات قرآن به سرنوشت امتحان الهی دچار شده اند.