فرماندار بناب با اشاره به خطر ریزگردهای دریاچه ارومیه، گفت: در صورت عدم احیای دریاچه ارومیه خطر ریزگردها گریبان خیلی از شهرهای استان آذربایجان شرقی تا زنجان را خواهد گرفت.

به گزارش انعکاس بناب، رضا لعلی صبح امروز با اشاره به هدف اصلی پدافند غیرعامل، گفت: دفاع غیر نظامی قبل از وقوع حادثه، جلوگیری از خسارات و کاهش آسیب پذیری در بحران‌های طبیعی سیل و زلزله از اهداف مهم ستاد بحران و پدافند غیر عامل می باشد.

 

فرماندار بناب با تاکید بر اینکه تمامی ادارات باید در برابر هرگونه بحران احتمالی آمادگی کامل را داشته باشند، افزود: نهادها و سازمان ها باید خودحفاظتی محل فعالیت خود را جدی گرفته و ایمنی ساختمان های خود را بالا ببرند.

 

وی با اشاره به افزایش دمای هوا در روزهای آینده، گفت: احتمال آتش سوزی تالاب قره قشلاق و برخی مزارع گندم در روزهای گرم، مثل سالهای گذشته وجود دارد. و متاسفانه این موضوع به یک معضل سیاسی تبدیل شده و باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه اتفاق آتش سوزی اندیشیده شود.

 

فرماندار بناب از عدم مجهز بودن سیستم اطفای حریق شهرداری بناب اظهار کرد و گفت: شهرداری برای احداث ساختمان های چند طبقه جواز صادر می کند اما در کنار این اگر روزی حریقی در یکی از این ساختمان ها اتفاق بیفتد، شهرداری آن سیستم مورد نیاز اطفای حریق را ندارد تا خدماتی ارائه نماید.

 

لعلی با اشاره به قطعی آب شرب برخی روستاها بخصوص روستای آلقو، گفت: از اصحاب محترم رسانه درخواست داریم قبل از اینکه مواردی در این خصوص منتشر نمایند از ادارات مربوطه موضوع را پیگیری کنند بعد نسبت به درج خبر اقدام نمایند.

 

وی در عین حال تصریح کرد: متاسفانه قطعی آب شرب روستای آلقو از سوی برخی افراد و چوپان های مراتع آلقو عمدی بوده و در بررسی های انجام شده شاهد سوراخ کردن لوله اصلی آب توسط این افراد هستیم.

 

فرماندار بناب در خاتمه دریاچه ارومیه و کارخانه کاوه سودا را تهدید جدی برای شهرستان بناب عنوان کرد و گفت: اگر امروز چاره ای برای این تهدیدات اندیشیده نشود در آینده شاهد آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهیم بود.