امام جمعه تبریز گفت: امروز با همکاریهای ایران و روسیه بر فتنه های دولت مستکبر آمریکا خط بطلانی کشیده شده است.

به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، افزود: در حالی که آمریکا تلاش می‌کند با تحریم و ایجاد ائتلاف منطقه‌ای بین‌المللی روسیه و ایران را در عرضه جهانی منزوی کند در مقابل تهران و مسکو با همکاری دوجانبه همه خواسته‌های آمریکا را خنثی کرده اند.

 

وی با بیان اینکه به دنبال این همکاری توافق اولیه برای سرمایه‌گذاری شرکت بزرگ نفتی روسیه از جمله گاز روسیه صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر چهار میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های مختلف روسی برای سرمایه‌گذاری در ایران انجام شده است که قطعا با توافقات جدید این میزان به چهل میلیارد دلار ـ یعنی افزایش ۱۰ برابری ـ خواهد رسید.

 

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: با توجه به این میزان از سرمایه‌گذاری تولیدات نفت ایران با مشارکت روس‌ها افزایش خواهد یافت و این بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در تاریخ صنعت نفت است که با یکی از غول‌های انرژی جهان منعقد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: انجام توافق بانکی مشترک نیز می‌تواند در مسیر دلارزدایی و مباحث ضد تحریمی باشد و باعث می‌شود تا ایران به اهداف تجاری بزرگی دست یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هائی است که ان شاءلله صدا و سیما باید با ارتقاء سرمایه انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابد.

 

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه ها با اشاره به اینکه برای رسیدن به تقوا باید به مسئله عدالت توجه جدی کرد و برای رسیدن به عدالت‌خواهی هم باید کار فکری کرد، گفت: باید این مسئله به صورت دائمی مطرح شود و موضوع علمی درسی و حوزوی شود.

 

وی با بیان اینکه هفته اول ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است یادآوری کرد: امر به معروف و نهی از منکر با رسالت امام حسین (ع) پیوند خورده است و علت نامگذاری این هفته در اول ماه محرم برای نشان دادن این موضوع است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: یکی از شیرین‌ترین و کارآمدترین شیوه‌های تعامل اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است برخی معتقدند که این کار دخالت است در حالی که این همکاری و کمک به شروع خیر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: امر به معروف و نهی از منکر زبانی، بدون خشونت و باآرامی را یکی از معجزات جهان اسلام می‌دانم. یعنی باید زشتی کار خطا را با آرامش گفت و رد شد ولو اینکه شاید آن فرد ناسزا هم به شما بگوید. ولی با تکرار این تذکر لسانی با زبان نرم توسط مردم جامعه، قطعا آن فرد دیگر منکر را ادامه نخواهد داد.

 

وی یادآور شد: لازم نیست که در امر به معروف و نهی از منکر سخنرانی کنید، همچنین برخورد هم در حیطه شخص نیست بلکه وظیفه حکومتی است.

 

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: گناهکاران فقط بدحجاب ها نیستند بلکه علاوه بر این افراد خلافکاران سیاسی، اقتصادی، فرهنگی هم گناه می کنند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: آمیختن معرفت با سیاست در نماز جمعه انجام می‌گیرد و مردم در نماز جمعه به تقوای عملی از روز شنبه تا جمعه دعوت می‌شوند و سلوک پدرانه ائمه جمعه در این روز گسترده می‌شود، زیرا امام جمعه همانند یک پدر در خانواده است که باید دست پدری خود را بر سر همه فرزندانش با همه سلایق بکشد.