فرماندار بناب با اشاره به رسالت و وظایف اصحاب رسانه در جامعه، گفت: امانتداری در گفتار یکی از مولفه های مهم در عرصه خبرنگاریست که باید اصحاب رسانه در نقل و انتقال مطالب بدون کم و کاست نهایت دقت را بکنند.

به گزارش انعکاس بناب، رضا لعلی ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان به میزبانی مجتمع فولاد ظفر بناب، با تاکید بر اینکه آزادی بیان حق مطبوعات است، گفت: خیلی از خبرها و واقعیت ها توسط رسانه های بیگانه و معاند به صورت وارونه و کذب به جامعه داده می شود، بنابراین رسانه ها و اصحاب رسانه ما نباید در خفگان باشند و حقیقت ها را قبل از اینکه دشمن به طریق دیگری جلوه دهد، آنها را منعکس کنند.

 

فرماندار بناب با بیان اینکه شفاف سازی یکی از وظایف مهم خبرنگاریست، گفت: خبرنگاری شغل نیست یک رسالت و وظیفه است این رسالت اگر به درستی انجام شود مردم به نظام و انقلاب امیدوار می شود و اگر خدای نکرده رسالت به درستی انجام نگیرد، خبر یک رسانه جامعه را برهم می زند.

 

وی از پیگیری مشکلات مردم از طریق رسانه ها قدردانی کرد و گفت: رسانه رابط بین مردم و حاکمیت است، بیان مشکلات نباید منجر به شکاف در بین مردم و نظام باشد، بنابراین انتظار داریم قبل از درج هرگونه مطلبی که به دستگاه های اجرایی مربوط می شود، ابتدا اصل موضوع و واقعیت را از دستگاه متولی پیگیری کنید بعد نسبت به درج خبر اقدام شود.

 

لعلی انتقال صحیح اخبار و امانتداری در گفتار را از مولفه های مهم خبرنگاری دانست و گفت: جایگاه و ارزش اصحاب رسانه و خبرنگاران باید حفظ شود، خبرنگاران عزیز نباید تریبون یک شخص خاص باشند، از طرفی کار بسیار بدی هست که فردی در هر جایگاهی از رسانه های استفاده ابزاری کند.

 

گفتنی است در این جلسه مدیر عامل مجتمع فولاد ظفر بناب به همراه فرماندار بناب به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار از زحمات و تلاشهای خبرنگاران شهراستان با اهدای لوح و هدایای تجلیل به عمل آمد.