رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه صنایع دفاعی به عنوان صنایع پیشتاز و پیش رو در لبه‌ فناوری حرکت می‌کنند،گفت: نیروهای مسلح نسبت به پشتیبانی از زیرساخت‌های کشور تعهد دارند.

به گزارش انعکاس به نقل از خبرگزاری مهر ، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در نمایشگاه قابلیت‌های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش‌بنیان از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید طی سخنانی اظهار داشت: محصولات و دستاوردهای دانش بنیان به نمایش درآمده سرریز صنایع توانمند کشور در حوزه دفاعی است که در سایر بخش‌های صنعتی کشور نیز قابل بهره برداری است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه صنایع دفاعی به عنوان صنایع پیشتاز و پیش رو در لبه فناوری حرکت می‌کنند افزود: این صنعت به لحاظ ضرورت و چند وجهی بودن در بعد امنیت، پیشرفتی چند جانبه در حوزه علوم زیستی، پزشکی، هسته‌ای، حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی، سایبری و الکترونیک، شیمیایی، مهندسی و … دارد و قطعاً قادر است به پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف نیز کمک کند.

سرلشکر باقری تأکید کرد: نیروهای مسلح این تعهد را دارند با رعایت تمام ویژگی‌های فنی و استانداردهای صنعتی، حداقل قیمت و متناسب با نیاز بخش‌های مختلف کشور، نیازمندی بخش‌های راهبردی و زیرساختی کشور را پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به همکاری‌های رو به رشد و مؤثر وزارت دفاع با مجموعه‌هایی همچون خودرو سازی، پتروشیمی و نفت گفت: این ارتباط و تعامل دو جانبه باید روز به روز با پیشرفت همراه باشد و امیدواریم این حرکت رو به جلو در سایر بخش‌های کشور نیز رقم بخورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با ابراز خرسندی از بازدید تعدادی از وزرا و مسئولین از نمایشگاه قابلیت‌های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش بنیان گفت: نیروهای مسلح با آغوش باز از همکاری با مجموعه‌های مختلف کشوری استقبال می‌کنند و امیدواریم این همکاری روز به روز توسعه پیدا کند تا پیشرفت همه جانبه کشور در بخش‌های مختلف را شاهد باشیم.

سرلشکر باقری این نمایشگاه را گامی در مسیر شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» عنوان کرد و گفت: نمایشگاه قابلیت‌های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش بنیان علی رغم تحریم‌های همه جانبه، نشان دهنده کاهش وابستگی است و حتماً خواهد توانست نیاز بخش‌های مختلف کشور در عرصه‌های مختلف را پاسخگو باشد.