جلسه کارگروه مقابله با بیماری کرونا با حضور مسئولان و مدیران شهرستان به ریاست فرماندار بناب در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، در این جلسه فرماندار شهرستان بناب با اشاره به نقش تاثیر گذار و اصلی کادر درمان در مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: زمانی که بیماری کرونا در اوج خود قرار داشت و حتی گاها خانواده افراد هم جرات نزدیک شدن به بیمار کرونایی را نداشتند این کادر درمان بودند که در خط مقدم مقابله با بیماری ایستادند تا جان مردم حفظ شود.

 

وی با بیان اینکه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم در کمترین زمان ممکن میزان خرید و تولید واکسن رشد فزاینده ای به خود گرفت، اظهار داشت: دولت توانست با همراهی مردم بیماری را مدیریت و کنترل کند بگونه ای که تا چند هفته پیش میزان ابتلا و فوتی های بیماری کرونا در کل کشور ناچیز بود.

 

مقام عالی دولت در شهرستان بناب سهل انگاری و عادی انگاری را بزرگترین خطر بیماری کرونا در حال حاضر عنوان کرد و گفت: پس از افزایش واکسیناسیون دشمن بدنبال القای این مساله بود که تزریق واکسن تاثیری ندارد و حتی ممکن است اثرات سوئی در بر داشته باشد حال آنکه پیش از انجام گسترده واکسیناسیون دشمن نظام را به ناکارآمدی در خرید و تولید واکسن متهم می‌کرد.

 

لعلی با بیان اینکه متاسفانه ۵۹۱ نفر از همشهریان خود را از آغاز بیماری کرونا تاکنون بدلیل ابتلا به این ویروس از دست داده ایم، گفت: علی رغم تزریق بیش از ۲۷۱ هزار دوز واکسن در شهرستان بناب متاسفانه تنها ۱.۳۸ درصد از مردم دوز چهارم یا همان دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده اند که این مسئله اصلا خوب نیست و طبق گزارش شبکه بهداشت و درمان طی روزهای گذشته متاسفانه وضعیت کرونایی شهرستان قرمز شده است.

 

فرماندار بناب با بیان اینکه بازار در ایام کرونا متاسفانه در مقاطعی متحمل خسارات زیادی شد، گفت: در شرایط فعلی هیچ کس بدنبال تعطیلی بازار نیست اما از عموم بازاریان عزیز و شهروندان می خواهیم فرهنگ سازی کنند.

 

لعلی به قرارگیری در ایام محرم و صفر اشاره کرد و خرید و پخش ماسک در بین مردم و عزاداران را یک کار فرهنگی دانست و گفت: همچنان که بیماری کرونا پیشتر با اراده جمعی مدیریت و کنترل شد برای مدیریت مجدد بیماری و خروج از وضعیت قرمز کرونایی به همکاری و مشارکت عموم مردم نیاز داریم.

 

لازم به ذکر است عدم حضور در تجمعات، عدم برگزاری مراسماتی که ضروری نیستند، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، عدم تجمع کارمندان در اتاق همدیگر، نصب تهویه مناسب در مدارس پیش از آغاز سال تحصیلی، تشدید نظارت های بهداشتی بر بازاهای هفتگی و … از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید فرماندار قرار گرفت.