امام جمعه موقت بناب گفت: متاسفانه در گذشته با امضای توافقنامه برجام و انجام صد در صد تعهدات از طرف مسئولین جمهوری اسلامی، عملا منافع کشور ما تامین نشد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام والمسلمین ناصر اصغری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بناب با بیان اینکه امروز دین اسلام به عنوان دین جهانی و الگو مطرح شده است، اظهار داشت: حاکمان استکبار برای حفظ منافع خود تمام حرکات و رفتارهای مسلمانان را زیر ذره بین قرار داده و یک عملکرد غلط برخی افراد در جوامع اسلامی در اثر سوء تبلیغات رسانه های استکباری بنام اسلام نسبت داده می شود.

 

وی افزود: امروز عملکرد منفی یک فرد یا برخی افراد گناه شخصی محسوب نمی‌شود، بلکه به جامعه اسلامی نسبت داده می‌شود؛ بنابر این وظیفه ما به عنوان یک فرد مسلمان در اجتماع بویژه بازار و خیابان این است که طوری رفتار کنیم که عملکرد ما خوراک تبلیغات رسانه های بیگانه برای سرکوب اسلام نباشد.

 

خطیب جمعه بناب در ادامه خطبه ها با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، دولت حجت الاسلام رئیسی را دولت پرتلاش و در مسیر اهداف انقلاب توصیف کرد و گفت: امروز یکی از برکت های به قدرت رسیدن دولت سیزدهم این است که مسائل کشور به برجام گره زده نشده است، بطوری که در دولت قبل وارد کردن واکسن کرونا، فروش نفت، دیپلماسی خارجی و … را کلا به برجام گره زده بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اصغری با اشاره به اوضاع اخیر سیاست خارجی کشور و تلاش دولت برای احیای برجام تصریح کرد: در گذشته با امضای برجام و انجام صد در صد توافقات از سوی ایران، طرف های مقابل به تعهدات خود عمل نکرده و عملا منافع کشور ما تامین نگردید و امروز  هدف از پیگیری برجام برای دستیابی به منافع برجام است که در گذشته تعهد شده و به آن نرسیده ایم. و الا برجام یک توافقنامه ایده ال برای ما نیست.

 

امام جمعه موقت بناب با اذعان به اجرای یکطرفه تمام تعهدات برجام در گذشته علیرغم تذکرات مکرر و شروط ۹ گانه مقام معظم رهبری و تاثیرات منفی آن بر کشور گفت: متاسفانه نه تنها منافع ایران در برجام تامین نگردید، بلکه بازرسان آژانس به اسرار نظامی ما دسترسی یافته و آن را در اختیار رژیم صهیونیستی گذاشتند که در نهایت منجر به ترور دانشمند هسته ای کشورمان شد.

 

وی در این رابطه با تاکید بر اینکه تجربه نشان داد که اینها قابل اعتماد نیستند و باید در مقابل اینها قدرت یافت، خاطر نشان کرد: آمریکا با نهایت پررویی از برجام خارج شده و اجرای تعهدات را زیر پا گذاشت، سردار عظیم الشان ما را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند؛ بالاخره رفتارهایی که با کشور ما کردند در اثر پیام ضعف بود که عمدی یا غیر عمدی از کشور به آنها صادر شده بود.