همزمان با هفته دولت صبح امروز جلسه شورای اداری شهرستان بناب با حضور امام جمعه بناب، فرماندار و روسای ادارات بناب در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، در این جلسه فرماندار بناب پیش از سخنان امام جمعه بناب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، اظهار داشت: دشمن در طول ۴۳ گذشته همواره با جنگ، تحریم و ترور بدنبال ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب بوده است و می‌خواست در بین صفوف مسلمین اختلاف افکند که نمونه اخیر آن ایجاد داعش و جنگ افروزی در منطفه بود که با هوشیاری مردم و در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره نقشه های دشمنان نقش بر آب شد.

 

وی خون شهدا را ضامن دوام و بقای نظام دانست و گفت: مردم علی رغم تمامی مشکلات و تحریم ها در پای نظام ایستاده اند و از آن حمایت کرده اند و نتیجه این مقاومت به عینه پس از روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی در طول یکسال گذشته تا حدود زیادی به ثمر نشسته و امروز ما در تمامی حوزه ها پیشرفت داشته ایم.

 

لعلی با بیان اینکه در زمینه مهار کرونا پیش از این دولت تنها ۱۲ میلیون دوز واکسن خریداری شده بود، گفت: تنها در ۷ ماه اول دولت سیزدهم بیش از ۱۳۸ میلیون دوز واکسن به مردم تزریق شد که در شهرستان بناب میزان واکسن تزریق شده به مردم تا این لحظه بیش از ۲۷۱ هزار دوز بوده است.

 

فرماندار بناب افزود: در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان بناب بهره برداری از مراکز سلامت آیت الله باقری بنابی، کوی شهرداری، فرهنگیان و کاملو، خرید و نصب و راه اندازی دستگاه MRI، تکمیل ساختمان بخش دیالیز و MRI و … با ارزش ۵۰ میلیارد تومان از جمله دستاوردهای دولت در طول یکسال گذشته بوده است.

 

مقام عالی دولت بر انجام عملیات آسفالت ریزی در راه‌های اصلی و روستایی شهرستان با اعتبار بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: در حوزه آسفالت ریزی در شهرستان در طول یکسال گذشته انقلاب اتفاق افتاده و اکثر راه های روستایی و راه های اصلی آسفالت شده است.

 

رضا لعلی به اجرای عملیات آسفالت معابر روستایی، انجام زیرساخت‌ها و جدول گذاری، احداث پل، دیوار سنگی و سنگ فرش در روستاها با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: در حوزه مدرسه سازی و احداث و مقاوم سازی مدارس با مشارکت خیرین ۴۷.۲ میلیارد تومان اعتبار خرج شده است.

 

مقام عالی دولت به اصلاح و بهسازی شبکه برق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اشاره کرد و تکمیل و راه اندازی مخزن آب ۱۰ هزار مترمکعبی، شروع قرار داد تکمیل تصفیه خانه خوشه مهر و آغاز عملیات اتصال شبکه فاضلاب روستایی به شهری و … با اعتباری بالغ بر ۴۱.۳ میلیارد تومان را از جمله اقدامات دولت در حوزه آب و فاضلاب عنوان کرد.

 

وی افتتاح سامانه پرتو دهی انرژی اتمی بمنظور افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی که کاملا توسط دانشمندان بنابی ساخته شده و با حضور رئیس محترم سازمان انرژی اتمی کشور در شهرستان بناب مورد بهره برداری قرار گرفت را اقدامی بسیار مهم دانست که نشان می دهد شهرستان بناب در مسیر توسعه و پیشرفت گام برمی دارد.

 

فرماندار بناب در ادامه به مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان در خصوص تخصیص اعتبار به طرح‌های ملی در شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهرستان بناب، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای ساخت کمربندی شرقی و ۱۰۰ میلیارد تومان برای شروع ساخت بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی جذب شده است.

 

لعلی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از حمایت های دولت خصوصا استاندار محترم و توجهات ویژه ای که نسبت به شهرستان بناب دارند، از هدایت های دلسوزانه و پدارانه امام جمعه محترم و تلاش های و پیگیری های نماینده محترم قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد در سایه وحدت و همدلی مسئولین و مشارکت مردم شاهد بنابی هرچه آبادتر باشیم.