امام جمعه بناب گفت: اقدام سنجیده آیت الله سید کاظم حائری در صدور بیانیه اطاعت از آیت الله خامنه ای یک فتنه بزرگ را در عراق خاموش کرد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با عرض تسلیت ماه صفر ایام حزن و اندوه اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، طبق آیه ۱۳۹ سوره آل عمران اساس پیروزی و ظفر را ایمان و تقوا عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن زمانی چیره می شود که فرمان خدا و پیامبر نادیده گرفته شود و اگر ایمان و تقوا در کار نباشد مقدمات شکست فراهم می گردد.

 

وی افزود: در چنین میدانی اگر پیروزی نسبی هم بدست آید، دوام و بقاء ندارد و چنانکه با حفظ ایمان و تقوا شکستی بظاهر هم دیده شود، این شکست موجب ترقی و وسیله پیروزی های بزرگ می شود؛ زیرا افراد بیدار و با ایمان از شکست ها، محرومیت ها و تحریم ها عبرت گرفته و با برطرف کردن نقاط ضعف مقدمات پیروزی های بزرگی را فراهم می سازند.

 

خطیب جمعه بناب با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته و معروف دنیا در وقت خود تلخی، شکست و ناکامی ها را تجربه کرده و خود را نباخته اند، گفت: امروز کشور ما در شرایط تحریم بسر میبرد و ممکن است شرایط تحریم از این هم سخت تر شود، اما اگر دولت و ملت هماهنگ عمل نمایند و شرایط درست و صحیح مدیریت شود، قطعا همین تحریم های تلخ و ناگوار منشا خیرات و برکات هم برای کشور، هم برای آحاد ملت و هم برای آینده نظام خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با بیان اینکه جنگ تحمیلی یک پدیده تلخ بود و هزینه های سرسام آوری به کشور تحمیل کرده و انسان های والایی از دست رفتند، اما برکاتی هم در پی داشت، تصریح کرد: امروز بقاء جمهوری اسلامی مرهون جنگ تحمیلی است، برای اینکه پوزه دشمن را بخاک مالید و استکبار را سر جای خود نشاند و امروز جمهوری اسلامی ایران به مرکز تصمیم گیری های جهانی تبدیل شده است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه کشور اکنون در حال نبرد سیاسی، اقتصادی و جنگ روانی با جهان غرب است، خاطرنشان کرد: عمده گرانی ها در کشور ساختگی و مقطعی هستند و برخی نیز ناشی از گرانی های جهانی است و لکن اگر صبر و تحمل به خرج داده شود اوضاع به حالت عادی برگشته و پس از مدتی همه خواهند دید تلخی ها و گرانی ها ریشه و دوام ندارند.

 

وی با تاکید بر اینکه قدرت های شیطانی فقط بردگی و وابستگی ملت ایران را می خواهند، ابراز امیدواری کرد: آنها می خواهند ما حلقه بگوش غرب شویم و کشور مجددا جولانگاه آمریکائیها شود و این تسلیحات هسته ای و غنی سازی و حقوق بشر در ایران همه بهانه است؛ اما این کشور مملکت رسول الله و اهلبیت است و به هیچ قیمت زیر بار سلطه نخواهد رفت.

 

امام جمعه بناب اذعان کرد: خداوند متعال را باید شکرگزار باشیم این چنین رهبری فرزانه و عالم ربانی را برای این کشور ذخیره کرده و می بینیم در میان رهبران دنیا با عظمت و شجاعت و صلابت میدرخشد و رهبران بزرگ دنیا اعتراف می کنند که ما در چهره رهبر ایران عیسای مسیح را می بینیم و زیارت می کنیم.

 

باقری بنابی نقش علمای ربانی در هدایت کشور و رهبری جریان ها و حفظ نظام از بحران ها را سازنده توصیف کرد و افزود: اقدام سنجیده آیت الله سید کاظم حائری در عراق و صدور بیانیه در پیروی از آیت الله خامنه ای یک فتنه عظیم را خاموش کرد و همچنین نقش آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق و سید حسن نصراله در لبنان و … گواه بر این مدعاست.