معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران حضور رژیم صهیونیستی درمنطقه را یک تهدید جدی دانست و افزود: اگر یک همکاری نزدیک بین نیروهای مسلح کشورهای منطقه شکل بگیرد می‌تواند زمینه دیپلماسی و امنیت این منطقه را بوجود بیاورد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر پورجمشیدیان در جمع فرماندهان سپاه عاشورا حضور رژیم صهیونیستی در منطقه یک تهدید جدی دانست و اظهار کرد: اگر یک همکاری نزدیک بین نیروهای مسلح کشورهای منطقه شکل بگیرد می‌تواند زمینه دیپلماسی و امنیت این منطقه را بوجود بیاورد.

وی با بیان اینکه رزمایش “ایران مقتدر” در  منطقه شمالغرب کشور با همکاری برادران ارتشی و سپاهی در حال برگزاری است، افزود: رزمایش آتی یکی از برنامه های رزمایشی و تمرینات جدی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌باشد.

معاون هماهنگ‌کننده نزسا خاطرنشان کرد: سالانه رزمایش های متفاوتی برگزار می کنیم و اهمیت منطقه ارس بعنوان یکی از نقاط مرزی، اهمیت رزمایش را بیشتر می کند.

وی با تاکید بر این‌که ثبات مرزهای شمالغرب و ارس برای ما فوق العاده مهم است، تصریح کرد: جمهوری آذربایجان و ارمنستان تهدیدی برای نظام جمهوری اسلامی ایران نیستند اما برخی اتفاقاتی که در آنجا رخ‌می دهد تهدید است.

پورجمشیدیان حضور نحس رژیم صهیونسیتی در منطقه قفقاز را تهدیدی برای کل مردم منطقه دانست و گفت: نباید ساده از کنار این موضوع رد شویم. حضور رژیم صهیونیستی در منطقه یک تهدید جدی است.

وی ادامه داد: اگر یک همکاری نزدیک بین نیروهای مسلح باشد می تواند زمینه دیپلماسی و امنیت این منطقه را ایجاد کرد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی با اشاره به این‌که نباید مرزهای این منطقه جابجا شود، گفت: بخش قابل توجهی از اقتصاد جمهوری اسلامی ایران از این کریدور می باشد و نمی توانیم نسبت به تهدید ها بی تفاوت باشیم.

وی حضور بیگانگان در این منطقه را قابل قبول ندانست و افزود: هر رزمایشی که برگزار می شود پیامی دارد و ما به دنبال صلح هستیم و اگر بی تفاوت باشیم  ناامنی را به این منطقه خواهند آورد.

پورجمشیدیان خاطرنشان کرد: اگر اختلافی هم در منطقه باشد نباید با درگیری و جنگ باشد می توان با تعامل و گفتگو حل مسائل را حل کرد

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس