در شرایطی که کنش سیاسی برخی افراد تبدیل به انتحار سیاسی شده، قوه قضائیه باید سطح تنش را نسبت به پیاده‌نظام جریان مقابل بالاتر ببرد و با شمشیر قانون سراغ‌شان برود؛ این افراد یا اثبات ظلم کنند یا حد قانونی بر آنان جاری شود.
به  گزارش انعکاس به نقل از خبرگزاری فارس ، وقایع اخیر، بزرگترین جنگ ادراکی جهان بود که از سوی پنتاگون علیه ایران در حال اجراست. در اینجا به وضوح با پدیده «DisInformation» طرف هستیم. این واژه به معنای اطلاعات غلطی است که  تعمداً به منظور ضربه به شخص، گروه، سازمان و یا کشوری خاص است و با هدف مبهم نشان دادن واقعیت منتشر می‌شود. ماجرای سارینا اسماعیل‌زاده، اسرا پناهی، آیتک رضایی و … نمونه‌ای از این دست است.

عدم برخورد یعنی هر لحظه انتشار ادعای دروغ و بسیج شدن ظرفیت رسانه‌ای کشور برای اثبات کذب ادعا. برخی سلبریتی‌ها و عناصر جریان کودتاگر سال ۸۸ نیز پیاده نظام این کارزار اشاعه دروغ شده ‌اند.

علی دایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «سکوت ناشی از اعمال فشار حاکمیت در برابر اعتراضات و هتک حرمت به دانشجویان داشنگاه صنعتی شریف … امروز منجر به تعرض به دانش آموزان بی‌گناه در مدارس و ضرب و شتم و ریختن خون یکی دیگر از دخترانم در زادگاهم گردیده. سکوتی که تاوان مرگ دارد و هر روز داغی دیگر بر دل جای جای ایرانم می‌نشاند که حکم خیانت به انسانیت و میهنم را دارد.»

 در این متن ۲ ادعا وجود دارد: اول؛ تعرض به دانش آموزان دوم؛ ریخته شدن خون یکی از دختران.

این متن برای نوجوانی به اسم «اسرا پناهی» است که شبکه‌ سعودی مدعی فوت او در مدرسه‌ای در اردبیل به دست پلیس شده بود. عموی «اسرا پناهی» در همین رابطه گفت: اسرا ۳ شب پیش در خواب حالش بد شد و در بیمارستان فوت کرد. چرا باید رسانه‌های بیگانه با آبروی ما بازی کنند؟!

«عباس عبدی» عضو اردوگاه اصلاح طلب و از نیروهای اسبق امنیتی نوشت: «رویداد مدرسه شاهد اردبیل برای ساختار آموزنده است اگر درس بگیرند. بردن اجباری دختران مدرسه شاهد شهری چون اردبیل بدون اجازه اولیا برای تظاهرات و خواندن سرود سلام فرمانده/ مقاومت دربرابر رفتن/ خواندن سرود برای و برداشتن مقنعه/ برخورد نیروی ویژه/ نشانه اوج عقلانیت مدیران و طرفداران»

دو ادعا در این توئیت وجود دارد: اول؛ مقاومت و برداشتن مقنعه  دوم؛ حمله نیروی ویژه به دانش آموزان.

روزنامه  «هم میهن» در همین رابطه از امام جمعه اردبیل  می‌پرسد: «بعضی اطلاعات نشان می‌دهد که بعد از مراسم، نیرو‌های لباس شخصی وارد مدرسه شاهد شده‌اند و با دانش‌آموزانی که حاضر نبوده‌اند به مراسم بروند و خانواده‌های‌شان هم خبر نداشته‌اند، برخورد کرده‌اند.»

امام جمعه اردبیل در پاسخ گفت: «من به شما اطمینان می‌دهم که چنین چیزی نبوده است. این‌ها همه ساخته و پرداخته کانال‌های ماهواره‌ای است. بچه‌ها هیچ حرفی در این باره نداشته‌اند، فقط خانواده‌ها معترض بوده‌اند. حتی بعضی از معترضان، بچه‌شان به مراسم نرفته بوده و حرف‌شان این بوده که چرا بدون اجازه برده‌اید. الان از بین دانش‌آموزان ما، نه کسی کتک خورده، نه کسی مجروح یا دستگیر شده است … شما الان بیایید اردبیل ما، ببینید کسی کشته شده یا نه. این کشته کجاست؟ اصلا ما جایزه می‌دهیم به کسی که فرد کشته شده را به ما نشان دهد. ما نباید به این اندازه حرف‌های دشمن را به راحتی بپذیریم.»


گفتگوی امام جمعه اردبیل

خبرگزاری تسنیم نوشت: «ساعتی قبل تهمینه میلانی کارگردان سینما، عکس نوشتی با لوگوی تسنیم منتشر کرد که حاوی خبری منتسب به کبری خزعلی بود که از اساس چنین خبری کذب است.در این عکس‌نوشت ادعاشده که این خبر از خروجی سایت حذف شده درحالی‌که کد خبر درج شده در لینک (۲۷۸۸۸۸۸۴) نیز جعلی است! در هفته‌های گذشته شاهد چند مورد جعل لوگوی خبرگزاری تسنیم و برخی رسانه‌های دیگر با هدف انتساب مواضع و نقل‌قول‌های ساختگی به مسئولان کشور با هدایت جریانات معاند در فضای مجازی هستیم.»

«محمود صادقی» نماینده سابق جریان اصلاح طلب در مجلس روز ۲۵ شهریور در حساب توئیتری خود نوشت: «مهسا امینی پر کشید و فرصت اعتراف اجباری را از قاتلانش گرفت. لعنت ابدی بر شما باد.»

دو ادعا در این توئیت وجود دارد: اول؛ نیروی انتظامی قاتل است. دوم؛ اعتراف اجباری.

صادقی روز ۲۳ مهر در توئیتی دیگر نوشت:‌ «خدا لعنتتون کنه/ این همه آدم می‌کشید برای اینکه ثابت کنید مهسا را نکشتید؟!»

این درحالی است که سازمان پزشکی قانونی کشور روز ۱۵ مهر بیانیه‌ای در مورد علت فوت مهسا امینی صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است که با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی. تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.(+)

ادعاهای افراد مذکور نمونه‌ای کوچک از اتهامات بدون سندی است که برخی از عناصر یک جریان سیاسی و سلبریتی‌ها منتشر کردند.

در شرایطی که کنش سیاسی برخی افراد تبدیل به انتحار سیاسی شده، قوه قضائیه باید سطح تنش را نسبت به جریان مقابل بالاتر ببرد و با شمشیر قانون به سراغ‌شان برود؛ این افراد یا اثبات ظلم کنند یا حد قانونی بر آنان جاری شود. نظیر آنچه آمریکا در روزهای گذشته انجام داد و  «الکس جونز»  مجری آمریکایی  را به دلیل اظهار نظری ضد دولت آمریکا به پرداخت قریب به یک میلیارد دلار (۳۰ هزار میلیارد تومان) جریمه نقدی محکوم کرد!

 

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس