رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که ایجاد شهرک های صنفی جزو دستور کار استان قرار گرفته است، گفت: آماده همکاری برای ایجاد شهرک صنفی خصوصی و شهرک صنعتی غیردولتی هستیم.
به گزارش انعکاس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان امروز در جلسه کمیته فنی معادن شهرستان شبستر با بیان این که پیگیر رفع موانع فعالیت تمام معادن استان هستیم،  اظهار کرد: معادنی که به هر نحوی آسیب و یا خسارتی به اشخاص، زمین ها، راه ها و مکان های عمومی وارد کرده اند باید این خسارت ها را از محل قانون یک درصد فروش معادن جبران کنند که در این زمینه اقدامات مورد نظر انجام شده است.

وی عمده مشکل واحدهای صنعتی در شهرستان شبستر را موضوع تسهیلات دانست و افزود: با توجه به این که پایه اکثر کارخانه های این شهرستان صنایع غذایی است بنا بر این با افزایش قیمت مواد اولیه و نیروی کار، نیاز به تامین تسهیلات بانکی در این واحدها افزایش یافته است.

پرنیان ادامه داد: هیچ محدودیتی برای تصویب طرح های شهرستان و ارسال به بانک ها نداریم و بانک های مورد نظر نیز موظف به اجرای مصوبات کارگروه هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در خصوص مشکل تامین مواد اولیه در برخی از واحدهای صنعتی مقرر شد پس از بازدید از واحدهای مورد نظر برای تامین سهمیه، کمک های لازم انجام شود.

پرنیان با بیان این که کارشناسان سازمان آماده ارایه آموزش های لازم در خصوص موضوع یادگیری سامانه جامع تجارت هستند، افزود: موضوع تصفیه خانه، عدم آنتن دهی تلفن همراه، متصل نشدن خط فیبر نوری به واحدها و قطعات زمین راکد از جمله مشکلات شهرک صنعتی شبستر بود که در این زمینه مقرر شد این موارد از شرکت شهرک های صنعتی پیگیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که ایجاد شهرک های صنفی جزو دستور کار استان قرار گرفته است، افزود: آماده همکاری برای ایجاد شهرک صنفی خصوصی و شهرک صنعتی غیردولتی هستیم بر این اساس افرادی که می خواهند شهرک صنعتی خصوصی ایجاد کنند علاوه بر رایگان بودن اخذ مجوز، از موارد تغییر کاربری نیز معاف شده اند که این موضوع ظرفیت بزرگی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس