صبح امروز جلسه هماهنگی برنامه های ۱۳ آبان و هفته بسیج به ریاست فرماندار بناب در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، در این جلسه فرماندار شهرستان بناب با اشاره به مبدا تاریخی رویدادهای ۱۳ آبان که در سال ۱۳۴۲ و با اعتراض امام خمینی (ره) به لایحه کاپیتولاسیون آغاز گشت و منجر به تبعید ایشان به ترکیه شد اظهار داشت: ۱۵ سال بعد در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ کودکانی که امام خمینی (ره) در هنگام تبعید سربازان خود خوانده بود در اعتراض به سیاست های رژیم طاغوت به پا خواستند و رژیمی که تحمل کوچکترین نقد را نداشتند دانش ‌آموزان را به خاک و خون کشید و یک سال بعد در زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود جوانان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ماه سال ۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی برگ دیگری از مقاومت و ایستادگی را در کشور ما رقم زدند.

وی با اشاره به هجمه دشمنان و حوادثی که طی ماه گذشته با قصد آسیب به امنیت کشور با هدایت دشمنان اتفاق افتاده اظهار داشت ۱۳ آبان امسال باید باشکوه تر از سال های دیگر برگزار شود و همچون ۹ دی نقطه پایانی بر دسیسه دشمنان باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب بر ضرورت تبیین ارزش های انقلاب اسلامی و عملکرد نظام به دانش‌آموزان در سطح خانواده، مدارس و جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه آن اندازه توجهی که بر مساله آموزش و قبولی در رشته های خاص تحصیلی می شود بر مسال تربیتی نشده و حتی گاها در مدارس یا دانشگاه ها دانش آموزان و دانشجویان ترغیب به مهاجرت به خارج از کشور می شوند.

لعلی افزود: دشمن امروز نه تنها با نظام جمهوری اسلامی بلکه با ایران مستقل و آزاد مشکل دارد و بدنبال هویت زدایی از جامعه می باشد.

فرماندار بناب در پایان سخنان خود خواستار حضور تمامی اقشار مردم، مسئولان و … در راهپیمائی ۱۳ آبان به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدا و امام شهدا شد.