جلسه بررسی راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی صبح امروز با حضور دکتر ذیقمی معاون توسعه و تجارت ایران، نماینده، فرماندار، مدیران و فعالان اقتصادی در فرمانداری شهرستان بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، فرماندار بناب در این جلسه به اهمیت تولید و صادرات غیرنفتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کشور با خام فروشی نفت به آینده کشور خیانت میکند.

وی تولید و صادرات را عواملی بر پویایی و نشاط اجتماعی دانست و گفت: تولید و صادرات در زمان کنونی حکم تزریق خون به رگ های کشور را دارد و فعالان این عرصه تمام تلاش خود را در زمینه تولید و صادرات انجام دهند.

فرماندار بناب از فعالیت ۴۵۰ واحد تولیدی در بناب خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸ هزار نفر در این تولیدی ها مشغول به کار هستند.

لعلی از کاهش یک سوم ظرفیت اشتغال در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل رکود اقتصادی میزان اشتغال از ۱۲ هزار نفر به ۸ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی در پایان سخنان خود ۲۵۵ هزار تن صادرات غیرنفتی را حاصل صادرات سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: در سال گذشته صادرات در بناب ۱۶۰ میلیون دلار ارز آوری داشته و دولت حمایت از صادرات غیرنفتی را باید یکی از اولویت‌های خود قرار دهد.