سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بناب گفت: دانشگاه پیام نور مرکز بناب با داشتن ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو و با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ فارغ‌التحصیل از بدو تأسیس تاکنون توانسته کارنامه درخشانی در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در سطح استان آذربایجان‌شرقی داشته باشد.

علی قربانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها اظهار کرد: توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی در فضای دانشگاه‌ها نقش ویژه‌ای را در خنثی کردن توطئه دشمنان ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز اصلی تولید فکر و اندیشه در جامعه دارای جایگاه والایی بوده و باید همواره ارتقای مسائل علمی با ارتقای فرهنگی و اخلاقی همراه باشد.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بناب اظهار کرد: توسعه و گسترش آموزش الکترونیک، توسعه فعالیت‌های پژوهشی، کارآفرینی، ارتباط با صنعت، گسترش و حمایت از تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی از مهم‌ترین راهبردهایی است که در دستور کار این مرکز قرار دارد.

قربانی با اشاره به همکاری نزدیک این مرکز با حوزه علمیه شهرستان بناب گفت: تقویت همکاری بین حوزه و دانشگاه و استفاده از رهنمودهای علما و روحانیون در تقویت مبانی هویت‌بخش اسلامی و ارتقای شناخت دینی و معرفتی دانشجویان بسیار مهم بوده و برای تحقق این مهم تمام توان خویش را به کار خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: امید است با توسعه و افزایش این همکاری‌ها شاهد گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی در سطح دانشگاه پیام نور بناب باشیم و کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع و محوریت مبانی ارزشی و دینی و دیگر مباحث فرهنگی و اجتماعی گسترش یابد و قرار است در اولین اقدام هماهنگی لازم برای بازدید دانشجویان از حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب فراهم شود.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بناب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید حدود ۵۴۰ نفر دانشجوی جدید به این مرکز پذیرفته شده‌اند، از تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود خبر داد و گفت: این مرکز با تشکیل کمیته‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده و در این کار از بسیج دانشجویی، خود دانشجویان و ظرفیت تشکل‌های دانشجویی استفاده شده است.

قربانی یادآور شد: دانشگاه پیام نور مرکز بناب با داشتن ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو و با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ فارغ‌التحصیل از بدو تأسیس تاکنون توانسته کارنامه درخشانی در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در سطح استان آذربایجان‌شرقی داشته باشد.

بنابراین گزارش، دانشگاه پیام نور مرکز بناب در شمال شهر بناب و نبش میدان امام علی(ع) در خروجی شهر به طرف شهرستان تبریز واقع شده و دارای چندین ساختمان از جمله اداری، آموزشی و سالن ورزشی بزرگ شهید سبزی است. این دانشگاه یکی از موفق‌ترین مراکز علمی و آموزشی در سطح استان آذربایجان شرقی است.