صبح امروز (شنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۱) جمع کثیری از بسیجیان با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام با آن همه عظمت که دنیا را تکان داد می‌گوید افتخارم این است که بسیجی‌ام.

بسیج فقط متعلق میدان نظامی نیست، بلکه برای همه میدان‌هاست.

بسیج در همه میادین از حمله علمی و مادی باید حضور داشته باشد.

یکی از مهمترین و بزرگترین ابتکارات امام بزرگوار ما، تشکیل بسیج بود.

برکات بسیج، این ابتکار عظیم به‌قدری بود که امام در آذر سال ۶۷، یعنی ۹ سال بعد از تشکیل، آن خطابه‌ی والا و شیوا و بلند را در مدح بسیج ایشان صادر کردند. چه اتفاقی در این ۹ سال به دست بسیج در کشور افتاد که امام بزرگوار را آن‌جور تحت تاثیر قرار داد که آن بیان والا و شیوا و این تعبیرات عجیب را و این ادبیات عجیب را بکار بردند؟

حالا من چند جمله از آن ادبیات فاخر امام بزرگوار را میگویم که یادتان بیاید امام عزیز ما در این بیانیه در این خطابه در واقع با بسیج مثل یک پدری صحبت کرد که به فرزندان خودش عشق می‌ورزد. این عبارات را من می‌خوانم: «… بسیج مدرسه عشق، مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر دادند….»

چه ادبیات فاخری، چه تعبیرات بلندی: «… درخت پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد…»

بعد امام با آن عظمت که دنیا را تکان داد، تاریخ را تکان داد، میگوید: «من افتخارم این است که بسیجی‌ام… من دست یکایک شما را میبوسم.» واقعا اینها فراموش شدنی نیست.

خب، شما مخاطب این بیانید، شما بسیجیان امروز، امام نفرمودند بسیجی دهه ۶۰؛ شما، بسیجیان بعد از شما، تا دوره‌های آینده، همه مخاطب این امام میگوید من دست شماها را می بوسم.

بسیج اگرچه در میدان نظامی درخشید اما صرفاً یک سازمان نظامی نیست.

بسیج، فرهنگ خدمت بی‌تظاهر به مردم است.

در محیط علم و تحقیق بسیج کارآمد بود، هم در قضیه کرونا و غیر کرونا، دانشمندان هسته‌ای ما بسیجی بودند.

بسیجی‌بودن فرهنگ مجاهدان گمنام است. فرهنگ مجاهدان بی‌توقع و خطرپذیری است، نترسیدن است، خدمتگزاری است برای همه، برای کشور، از خود برای دیگران مایه گذاشتن است.

بسیجی بودن یعنی مظلوم شدن برای اینکه مظلوم را رهایی ببخشد. دیدید در این قضایای اخیر بسیجی‌های مظلوم خودشان مظلوم واقع شدند، برای اینکه نگذارند ملت، مظلومِ یک مشت اغتشاشگر غافل یا جاهل یا مزدور بشود. خودشان مظلوم واقع میشوند، برای اینکه جلوی ظلم دیگران را بگیرند.

امروز، هم کشور ظرفیت دارد که بسیجی تربیت کند و رویشهای نوبه‌نو را در بسیج به وجود بیاورد. بسیج هم این ظرفیت را دارد که کشور را قدم‌به‌قدم با گامهای بلند جلو ببرد.

این ظرفیت تازه به وجود نیامده، در دوران حکومت های طاغوتی، همین روحیه بسیج پروری ورود در میدان، نترسیدن، با دشمن سینه به سینه شدن در دوران گذشته هم بود. منتها یا بیگانه ها مسلط بر کشور بودند و سرکوب می‌کردند، یا خود حکومت ها فاسد بودند.

حالا نمونه هایی‌ از سابقه روحیه بسیجی را من اینجا یادداشت کردم:
در تبریز؛ شیخ محمد خیابانی است، او یک بسیجی است، قیام میکند، حرکت میکند بعد هم شهید میشود.
در مشهد؛ محمدتقی‌خان پسیان.
در رشت؛ میرزا کوچک‌خان جنگلی.
در اصفهان؛ آقا نجفی و حاج‎‌آقا نورالله؛
در شیراز؛ آسد عبدالحسین لاری و بعضی دیگر از بزرگان علما، شیخ جعفر محلاتی
در بوشهر؛ رئیسعلی دلواری.
و در جاهای دیگر هم همینطور، زیاد است دیگر.

اغلب، شرح حال اینها را شماها نمیدانید متأسفانه؛ باید کتاب زیاد بخوانید؛ باید شرح حال اینها را بفهمید، بدانید.

غالباً اینها یا سرکوب شدند یا کمک نشدند یا دولتها برایشان مانع ایجاد کردند. این روحیه‌ی بسیجی وجود داشته اما در دوران انقلاب همین ظرفیت افزایش پیدا کرد به خاطر اینکه انقلاب روحیه‌ی ضد استکباری و ضد استبدادی مردم را تقویت کرد.

دانشمند برجسته مرکز رویان وقتی به یک پیشرفتی دست پیدا می‌کند سجده شکر می‌کند. این را مرحوم کاظمی آشتیانی جلوی خود آن دانشمند به من گفت.

دانشمند برجسته مرکز رویان وقتی به یک پیشرفتی دست پیدا می‌کند سجده شکر می‌کند. این را مرحوم کاظمی آشتیانی جلوی خود آن دانشمند به من گفت.

روحیه بسیجی را حفظ کنید، مغرور نشویم به اسم.

من اصرار دارم که بسیجی قدر بسیج را بداند، جایگاه بسیج را بشناسد، فلسفه حضور بسیج را بداند.

در جغرافیایی سیاسی دنیای اسلام بسیج جایگاه برجسته‌ای دارد.

غربی‌‌ها رژیم غاصب صهیونیستی را به‌عنوان پایگاه اروپا و غرب در منطقه قرار دادند برای اینکه بتوانند مسلط بر منطقه باشند.

در همین تلویزیون‌های دشمن و فضای مجازی خبر و تحلیل دروغ منتشر می‌کنند، کشته دروغ معرفی می‌کنند و آدم‌ها را به دروغ خوب یا بد معرفی می‌کنند و عده‌ای هم باورشان می‌شود.

تسلط بر مغزها برای دشمن خیلی باارزش‌تر از تسلط بر سرزمین‌هاست. اگر مغز ملتی تصرف شود، آن ملت سرزمینش را دودستی تقدیم دشمن می‌کند.

گاهی آدمی فاسد و ناباب لباس عوضی می‌پوشد و خودش را در مجموعه‌ای جا می‌کند. این آدم می‌تواند در کسوت روحانی و بسیجی و… در بیاید.

گاهی دشمن کاری را با سروصدا شروع می‌کند برای اینکه کار اصلی را در جای دیگر انجام دهد. برای ما منطقه قفقاز، غرب آسیا و مناطق شرقی مهم است و باید حواسمان به همه این‌ها باشد.

در سال‌های مختلف در ایام برگزاری جام‌جهانی فوتبال چون همه حواسشان به این مسابقات است خیلی‌ها از این ایام استفاده کرده و کارهایی انجام دادند.

آیا آمریکا ثروت‌های مسدود شده ما را به ما پس داد؟ نه! آمریکا به تعهد عمل نمی‌کند. این هم مذاکره و نشستن با آمریکا.

مشکل ما با آمریکا را یک چیز حل می‌کند، به آمریکا باج بدهیم. اگر می‌خواهید مشکل‌تان با آمریکا حل شود باید به آمریکایی‌ها باج دهید.

میگوید صدای ملت را بشنوید! صدای رعدآسای ملت در سیزده آبان امسال بلند شد، شنیدید؟ شما بشنوید صدای ملت را.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم