مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: یکی از مشکلاتی که اهالی روستا نشین را به شهرنشینی سوق می دهد بحث تولید و اقتصاد روستاها است که امیدواریم با همکاری دهیاران اشتغال آفرینی، تولید و اقتصاد آوری روستاها برطرف شود.

به گزارش انعکاس بناب، اسکندری مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان با اشاره به سختی و اهمیت شغل دهیاری، گفت: دهیاران باید به خود افتخار کنند که حوزه مسئولیت آنها خدمتگزاری به مردم خونگرم و تلاشگر روستایی است.

وی شهرستان بناب را از شهرهای برتر و فعال استان دانست و افزود: این شهرستان در حوزه های مختلف چه در روستایی و چه در شهرستانی همیشه حرفی برای گفتن داشته که نتیجه این تلاش و کوشش، شهری با روستاهای آباد و امکانات کامل است.

اسکندری یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم را شکوفایی اقتصاد در روستاها عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که اهالی روستا نشین را به شهرنشینی سوق می دهد بحث تولید و اقتصاد روستاها است که امیدواریم با همکاری دهیاران اشتغال آفرینی، تولید و اقتصاد آوری روستاها برطرف شود.

وی از دهیاران بناب خواست که متوقف و قانع به اعتبارات دولتی نباشند و با کشف استعدادها، رویکردها و ایده های جدید ارائه دهند و بر ظرفیت روستاها بیفزایند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری از تخصیص اعتبار ۲۸ میلیارد تومانی در چهار ماه اخیر سال به روستاهای بناب خبر داد و متذکر شد: در اجرای این تسهیلات باید برای مردم و اهالی روستاها امورات انجام شده شفاف‌سازی شود و آنها نیز نقشی در روستا ایفا کنند تا به نوعی خود را مسئول و حافظ امکانات روستا بدانند.

وی آینده نگری و خود اکتفایی روستاها را خواستار شد و افزود: راه اندازی هیئت اندیشه ورزی، کشف مزیت های روستا، ارزش نهادن به خیران از جمله مواردی است که دهیاران را در پیشبرد این اهداف یاری خواهند کرد.

اسکندری از افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات روستاها در دولت جدید خبر داد و گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات تمامی روستاهای کشور، کاداستر و الگوی کشت است که با تصویب طرح جهاد کشاورزی به زودی حل خواهد شد.