مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب به مناسبت روز پرستار و سالروز میلاد فرخنده حضرت زینب (س) پیامی صادر کرد.

به گزارش انعکاس بناب، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بنام خداوند مهربان
پرستار دلهای پیر و جوان

بار دیگر به روز ولادت با سعادت یگانه پرستار و غمخوار دشت کربلا حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار رسیده ایم!

او که غمخواری ،پرستاری مادرانه اش از غافله ی عشق در تاریخ به درخشانی تمام ثبت گردیده و یگانه الگوی تمامی پرستاران عالم شده است!

برای فرشتگانی که با دو بال دانش و ایمان لحظه به لحظه در حال سیر در وادی خدمت به خلق خدا و بیماران رنجور هستند، چگونه میتوان روز یا هفته ی بزرگداشت در نظر گرفت؟

این دستان پر از مهر و عطوفت خدایی که از آستین انسانی بیرون آمده و جز عشق و ایثار نمی شناسد! خود را پروانه وار بر شعله ی آتش رنج بیمارش میزند تا شاید دمی آسایش و آرامش به او ببخشد، هرچند خود هزاران درد و زخم و آتش پنهان در سینه دارد!

میگویند بیمارستان ها که محل مراجعه بیماران نیازمند هستند ، بدون حضور و وجود پزشک معنا  ندارند!

بنده عرض میکنم جوهره ی طبابت بالینی که بر پایه تداوم در امر درمان موثر و رسیدگی به تمام جنبه های روحی ، روانی ، معنوی و جسمانی فرد بیمار هست و در نهایت، آن چیزی که موفقیت درمان طبیب را تضمین میکند ، همانا دانش ،مهارت و  دلسوزی پرستار ، این فرشته ی زمینی برای بیماران میباشد و بس !

پس ناگفته پیداست که هر چه بگوییم و بنویسیم و انجام دهیم در مقابل دریای بیکران ارزش کار پرستار ، قطره ی ناچیزی در مقابل پرتو سوزان آفتاب نیست!

اینجانب این روز مقدس را به تمامی پرستاران ایران زمین و بالاخص همکاران پرستار شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب تبریک و تهنیت عرض مینمایم و امیدوارم شاهد تدابیری باشیم و ما مسئولین به گونه ای عمل کنیم که این قشر زحمت کش بی ادعا، به جز دغدغه ی پاسداشت از حریم سلامتی و برداشتن قدم های استوار در مسیر شفای بیماران نیازمند که در امتداد تبلور  صفت عظیم الهی هست ، دغدغه ی دیگری در حوزه ی کاری خود نداشته باشند!

ان شاءالله
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب
۹ آذر ۱۴۰۱