نامگذاری سالروز ولادت با سعادت پرستار دشت کربلا حضرت زینب کبری(س) به روز پرستار بیانگر ارزش و جایگاه والای پرستاران در فرهنگ دینی و اسلامی است.

بسم الله الرحمن الرحیم

بر کسی پوشیده نیست که پرستاران همچون فرشتگان نجات در سخت ترین لحظات در کنار بیماران و خانواده هایشان حاضر می شوند و در کنار سایر کادر درمان با تلاش برای مداوای بیماران موجبات آرامش و شادی آن ها را فراهم می کنند .

مقام معظم رهبری، پرستاران، این سپیدپوشان سخت کوش را، همانند فرشتگان رحمت و ملائکه آسمانی می داند و درباره ایشان می فرماید: «آن وقت که بیمار از همه جا دستش کوتاه است، در آن ساعاتی که حتی همسر، فرزندان و پدر و مادر بیمار هم بالای سرش نیستند، چشم امیدش بعد از خدا، به پرستار است، و این پرستار است که مثل ملائکه آسمانی، مثل فرشتگان رحمت، به دردها، مشکلات و نیازهای جسمی و عاطفی او پاسخ می دهد». مساله‌ای که ما به چشم خود در زمان شیوع بیماری کرونا دیدیم، ایثارگری و از خودگذشتگی پرستاران باعث شد بسیاری از این قشر زحمت کش شهید مدافع سلامت شوند .

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت زیب (س) آن اسوه صبر و مقاومت و ایثار ، روز پرستار را خدمت تمامی پرستاران عزیز شهرستان بناب که علی رغم تمامی سختی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد خصوصا در حوزه مسائل معیشتی و رفاهی، شبانه روز برای خدمت به هم نوعان خود تلاش می‌کنند تبریک و تهنیت عرض می نمایم

رضا لعلی
فرماندار شهرستان بناب