فرماندار بناب گفت: همایش بزرگ بصیرت در شهرستان بناب همزمان با قیام مردم آذربایجان علیه فتنه در ۸ دی ماه برگزار می شود.

به گزارش انعکاس بناب؛ رضا لعلی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه های دهه بصیرت، با اشاره به اهمیت گرامیداشت مناسبت های مذهبی و فرهنگی گفت: برخی بر این باورند که گرامیداشت مناسبتها مثل ۹دی، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و دیگر ایام تکراری شده است و از روی عادت این مناسبتها گرامی داشته می شود، در حالی که از اصل موضوع غافلیم.

وی به مسئله غدیرخم اشاره کرد و گفت: نادیده گرفتن واقعه غدیر باعث شد این مهم تحریف شود، امروز هم اگر برخی مناسبت های مهم یادآوری نشود قطعاً روزی تحریف می شوند و به طور دیگر در جامعه القا می شود.

لعلی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ولایتمداری و دینداری در جامعه، افزود: ۱۴۰۰ سال است که پرچم امام حسین روز به روز افراشته تر می شود، این نشان از تمدن بزرگ نوین اسلامی است که دشمنان سعی دارند این واقعه بزرگ عاشورا نیز به فراموشی سپرده شود.

فرماندار بناب گرامیداشت دهه بصیرت را امری مهم دانست و گفت: در تشییع پیکر سردار سلیمانی میلیونها جوان به خیابانها آمده بودند، امروز همان جوانان در اثر ناآگاهی و فریب دشمن عکس سردار و پرچم مقدس ایران را آتش میزنند، این اتفاقات از روی نداشتن بصیرت کافی است که باید با گرامیداشت ایامی چون ۹دی، این رویدادها تبیین شود.

لعلی، پرچم مقدس جمهوری اسلامی را یک هویت ملی دانست و گفت: پرچم برای دولت نیست، پرچم یک هویت ملی است که باید مراقب این هویت باشیم، همانطور که کشورها به پرچم خود ارزش قائل اند و در همه آثار هنری و فیلم های خود، پرچم خود را به نمایش میگذارند؛ امروز اگر شاهد جسارت به پرچم خود هستیم علت این است که کار نکرده ایم.

وی با اشاره به برنامه های دهه بصیرت در شهرستان بناب، گفت: گرامیداشت روز بصیرت، همزمان با حماسه مردم آذربایجان در حکومت فتنه ۸۸ در ۸ دی ماه در مصلای بناب و گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در ۱۳ دی ماه در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.