رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب با اشاره به افزایش شیوع نوع جدید ویروس کرونا در کشور، گفت: به احتمال زیاد تا دو هفته آینده به پیک هشتم خواهیم رسید بنابراین برگشت به پروتکل های بهداشتی ضروریست.

به گزارش انعکاس بناب، دکتر وحید رضایی در هشتاد و دومین جلسه ستاد کرونای شهرستان بناب، با تاکید به شدت سرایت نوع جدید ویروس کرونا، گفت: در این نوع جهش هر یک فرد مبتلا می تواند ۱۵ نفر را درگیر کند که با علائم خفیفی مثل سرماخوردگی همراه است.

وی تزریق واکسن کرونا برای افراد دارای بیماری زمینه ای را ضروری دانست و گفت: واکسن هایی که برای سویه های قبلی کرونا تولید شده اند میتوانند بالای ۵۰ درصد در نوع جدید ویروس کرونا پیشگیری کند. بنابراین افراد بالای ۶۰ سال که بیماری زمینه ای دارند باید در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب تعداد بستری های کرونایی در بناب را به طور میانگین روزانه ۱ الی ۲ نفر اعلام کرد و گفت: بیمارستان های امام خمینی و شهداء در آماده باش کامل قرار گرفته اند و از نظر دپوی دارویی و واکسن نیز تا عید نوروز هیچ مشکلی نداریم.

دکتر رضایی رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس، نهادها و بازار را موثر دانست و گفت: هر فردی که علائم سرماخوردگی را داشته باشد حداقل            روز خود را قرنطینه کند در این خصوص نیز هیچ الزامی به حضور دانش آموزان مبتلا در مدارس نیست به استفاده از ماسک در مدارس نیست.

وی استفاده از ماسک در مدارس را ضروری اعلام کرد و گفت: فرهنگ ماسک زدن در مدارس باید نهادینه شود، آلارم خطر با شیوع پیک هشتم کرونا به صدا درآمده است که در این خصوص نباید خود را به خواب خرگوش بزنیم.

 

  • نویسنده : شهرام سلیمان زاده