فرمانده انتظامی شهرستان بناب پیرامون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و مسائل ترافیکی هشدارهایی را به شهروندان اعلام کرد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”رحمان عبدی” در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به شهروندان هشدار داد و گفت: با رعایت حق تقدم عبور، ضمن بالا بردن ضریب ایمنی، فرهنگ خود را به نمایش بگذارید و بدانید تفاوت زمان در رانندگی شتابزده و رانندگی با سرعت مطمئن، بیش از چند دقیقه نیست؛ بنابراین نباید فرصت کم را با سرعت زیاد جبران کنیم.

وی ادامه داد: بدانید هر تصادفی قطعاً زاییده‌ی یک تخلف رانندگی است و خستگی بیش از حد یا خواب‌آلودگی، منشاء بسیاری از تصادفات مرگبار است و مکالمه با تلفن همراه یا خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی نیز می‌تواند منجر به کاهش تمرکز حواس و بروز فاجعه شود که شواهد تجربی نشان داده است رانندگانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند، چهار برابر بیشتر از رانندگان دیگر در معرض خطر تصادف هستند و مدت زمان عکس‌العمل راننده‌ای که با تلفن همراه صحبت می‌کند، در مقایسه با سایر رانندگان سه برابر افزایش می‌یابد.

این مقام انتظامی افزود: احتیاط و گذشت را در هنگام رانندگی فراموش نکنیم و آن را در رانندگی، جایگزین لجاجت کنیم. و بدانید که مهارت، احتیاط و گذشت؛ سه ویژگی خوب، برای راننده‌ی خوب است.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب افزود: کارآمد بودن کمربند ایمنی خودرو نیز، در همه‌ی دنیا به اثبات رسیده است و نباید نسبت به استفاده از آن، شک کنیم و باید با بستن کمربند ایمنی، استفاده از آن را برای نسل آینده نهادینه کنیم و بدانید سختی استفاده از کلاه‌ ایمنی نیز، در مقابل لذت سلامتی حاصل از آن بسیار ناچیز است.

سرهنگ” عبدی” در پایان تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی و نشانه‌ی فرهنگ بالای ملی است و توجه به حقوق عابرین پیاده، نشانه‌ی نوع‌دوستی و تعالی فرهنگ است.