تبریز-شهرداری تبریز در شرایطی بیش از ۱۸۰۰ متر طول به مقدار تقاطع های غیر همسطح شهر در دوره فعلی مدیریت شهری اضافه کرده که قرار است تا پایان سال بیش از ۱۶۰۰ متر طول دیگر به آن افزوده شود.

به گزارش انعکاس به نقل از خبرگزاری مهر، افتتاح بدون تشریفات و زودتر از موعد دو تقاطع غیر همسطح شهید فلاحی و شهید فروزنده که گره ترافیکی بخش مهمی از خیابان آزادی و کمربندی میانی را باز کرد، نشان داد تصمیم شهردار تبریز در خلع ید پیمانکار پیشین این دو پروژه و سپردن کار به دست متخصصان خود مجموعه شهرداری اقدامی سنجیده، به صرفه و آینده نگرانه بوده است.

تقاطع غیرهمسطح شهید رحمان فروزنده به‌طول ۵۲۶ متر و عرض باندهای رفت و برگشت آن جمعا در ۱۶ متر است و تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی یا همان ارتش به طول ۵۵۰ متر به طول عرشه ۱۹۰ متر و عرض ۱۶ متر احداث شده است.

پس از اجرای موفقیت آمیز تقاطع غیر همسطح شهید فلاحی و شهید فروزنده توسط شهرداری و تاکید یعقوب هوشیار شهردار تبریز بر اتمام پروژه ها در روزشمار تعیین شده، پیمانکار پروژه نیمه فعال دو روگذر میدان شهید فهمیده سرعت اجرای این پروژه را بالاتر برد تا با وجود برودت هوا و یخبندان، روگذر پاسداران به ولیعصر روز هجدهم دی و بازهم بدون تشریفات به بهره برداری رسیده و روگذر شمالی باغمیشه به پاسداران نیز آماده افتتاح شود.

پل روگذر جنوبی میدان شهید فهمیده به طول ۳۵۰ متر دارای سه پایه میانی و دو کوله به عرض ۶.۲۰ متر در دو لاین خروجی از اتوبان پاسداران به سمت کوی ولیعصر است که به نام شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده است.

پل روگذر شمالی میدان شهید فهمیده نیز به طول ۳۷۵ متر و عرض ۶.۲۰ دارای چهار پایه میانی و دو کوله خروجی از سمت باغمیشه به سمت اتوبان پاسداران و میدان آذربایجان طراحی شده و به نام خلبان شهید علی‌رضا حنیفه‌زاد مزین شده است.

علاوه بر این چهار روگذر، تقاطع دوم فاز نخست اتوبان ولایت به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی شهر تبریز، با ۱۲۰۰ متر طول در حال تکمیل است و قرار است اواخر بهمن به بهره برداری برسد.

تقاطع غیر همسطح رسالت – دیزل آباد نیز با ۴۲۰ متر طول، دیگر پروژه در حال تکمیل شهرداری تبریز است که پیشرفت فیزیکی آن، خبر از بهره برداری در روزشمار تعیین شده یعنی ۲۲ بهمن می دهد. عرشه گذاری بزرگترین دهانه این پل از چند روز پیش آغاز شده و با توجه به کاهش دمای هوای تبریز و شرایط خاص زمستانی، بتن ریزی این پروژه با لحاظ تمهیدات و رعایت اصول مورد نیاز در شرایط آب و هوایی فعلی انجام می گیرد.

اجرای ۳۴۲۱ متر طول تقاطع غیر همسطح در عرض چند ماه که اغلب مربوط به پروژه های راکد و مشکل ساز بود، نشان از توجه جدی مدیریت شهری به مشکلات مهم شهر از جمله ترافیک دارد که در سایه تلاش های شبانه روزی مدیران، نیروهای متخصص و کارگران شهرداری و با همراهی و حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر تبریز محقق شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر