رئیس اداره منابع طبیعی بناب از دستگیری یک نفر متخلف قطع اشجار و توقیف محموله قاچاق چوب در روستای خانه برق جدید بناب خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب، بهرام صبوری در تشریح این خبر گفت: پس از دریافت گزارش همیاران طبیعت منابع طبیعی و قرقبان مستقر در منطقه مبنی بر حضور متخلفان قطع درختان گز در روستای خانه برق جدید از توابع شهرستان بناب، یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بناب و قرقبان منطقه با همکاری نیروی انتظامی و با اجرای عملیات کمین شبانه موفق به دستگیری و توقیف خودروی حامل درختان قطع شده توسط فردی بنام ب.ش از اهالی روستای خانه برق جدید شدند.

وی افزود: در این توقیف حدود ۲ تن درختچه قطع شده گز، یک دستگاه خودرو نیسان و یک دستگاه موتور اره برقی متعلق به فرد دستگیر شده توقیف و با هماهنگی دادستانی محترم متخلف بازداشت و خودرو و ادوات توقیفی نیز به پارکینگ نیروی انتظامی هدایت گردید.

رئیس اداره منابع طبیعی بناب با اشاره به مجازات سنگین این نوع از متخلفان، گفت: با توجه به اینکه به موجب ماده ۴۲ قانون حفاطت و بهره برداری قطع اینگونه درختچه ها ممنوع بوده لذا مرتکب ملزم به پرداخت جزای نقدی به میزان مقرر در مواد قانونی خواهد بود.

صبوری ادامه داد: علاوه بر جرم قطع، متخلف مرتکب جرم قاچاق چوب نیز گردیده که به موجب ماده ۴۸ همان قانون این عمل نیز جرم مستقلی بوده و دارای مجازات قانونی است.

گفتنی است، پس از تحقیقات تکمیلی، پرونده متهم به مراجع قضایی ارسال شد.