به گزارشش خبرنگار انعکاس بناب، خطیب جمعه بناب ظهر امروز در آیین خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم و با اشاره به ویژگی ها و شخصیت یک معلم، گفت: هویت هر انساان در دست معلم و آموزگار است و شخصیت هر انسانی […]

به گزارشش خبرنگار انعکاس بناب، خطیب جمعه بناب ظهر امروز در آیین خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم و با اشاره به ویژگی ها و شخصیت یک معلم، گفت: هویت هر انساان در دست معلم و آموزگار است و شخصیت هر انسانی نیز در کنار معلم رقم می خورد.

امام جمعه بناب با بیان ویژگی‌ها و خصوصیات بارز آن شهید گرانقدر اظهار داشت: بی‌جهت نبود که امام راحل در رابطه با شهید مطهری گفتند «مطهری پاره تن من و حاصل عمر من بود» و یا اینکه مقام معظم رهبری که امروز جهان اسلام به وجود ایشان می‌بالند و افتخار می‌کنند، درباره شهید مطهری می‌فرمایند« نتیجه اصلی فکر اسلامی من از زحمات ۲۰ سال قبل شهید مطهری است» و بر این اساس امام راحل همیشه جوانان را به مطالعه آثار فکری این شهید بزرگوار دعوت می‌کردند.

وی افزود: بر جوانان و معلمان گرانقدر ما فرض و واجب است که از راه و رسم این دانشمند تیزاندیش پیروی کرده و از افکار نادرست و خطرناک غربی و عرفان‌های کاذب و بی‌منطق فاصله بگیرند.
خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه خوشبختانه امروز کتب این علامه شهید به زبان‌های مختلف دنیا را تسخیر کرده است؛ گفت: به اساتید و معلمان گرانقدر دلسوزانه توصیه می‌کنم که در سر کلاس‌های درس سعی کنید با بیان آثاری از این شهید بزرگوار نقش هدایتی را ایفا کنید.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش سنگ بنای آینده کشور است و در هر کشوری که این نهاد در جایگاه اصلی و واقعی خود قرار گرفته و به آن بها داده شده، معضلات در آن رو به اصلاح بوده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تشکیلات مولد است؛ تصریح کرد: دولت باید برای آموزش و پرورش هزینه کنند و سرمایه‌گذاری کنند، آن هم نه تنها با بودجه و ساخت و ساز، بلکه مهم‌تر از آن فکر و اندیشه به روز و به موقع به بدنه آموزش و پرورش تزریق شود و از حالت روزمرگی باید این مجموعه خارج شود.
باقری‌بنابی با بیان اینکه هویت هر انسانی در دست معلم و آموزگار است و ما هم به نوبه خود از حق و حقوق این قشر دفاع می‌کنیم و از تمام ابعاد باید به این قشر توجه شود تصریح کرد: معلم قشری است که نباید دغدغه‌ای در درونش باشد و در مقابل نظام نیز توقعاتی از معلمان عزیز دارد و معلمان عزیز نیز در قبال نظام و خون مقدس شهدا تعهداتی دارند که باید به آن پایبند باشند.
امام جمعه بناب سپس ۱۱ اردیبهشت ماه روز کارگر را گرامی داشت و ضمن تبریک این روز به کارگران عزیز گفت: در فرهنگ اسلام مخصوصاً در نظام جمهوری اسلامی روز کارگر یعنی روز مجاهدت و کارگر متعهد یعنی ستون فقرات هر جامعه و کارگری که با جان و دل سعی و کوشش می‌کند، برگزیده خداوند است.
باقری‌بنابی با بیان اینکه حیات و زنده ماندن هر ملتی مرهون دسترنج کارگران است؛ گفت: سودمندترین انسان‌ها کسانی هستند که چرخ زندگی خلایق با دستان با کفایت آنها اداره می‌شود.

وی در خاتمه افزود: کسی که کارگری میکند به نوعی در مملکت خود در حال دفاع است و فرقی نمیکند این دفاع با بیل باشد و یا با سلاح، چه در جبهه فرهنگی و یا نظامی باشد یا در جبهه کار و کارگری، به هر حال کارگر در هر حال در حال دفاع از مملکت خویش است.

انتهای پیام/ش