به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، مشروح گفتگوی تفصیلی ما با رئیس شورای شهر بناب به شرح زیر است. انعکاس بناب: به نظر شما عملکرد شورای شهر تا این مدت برای شهرستان چه اندازه موثر بوده است؟ با تبریک مناسبت های اردیبهشت ماه از جمله ۹ اردیبهشت روز ملی شوراها و خدا قوت به تمامی همکاران […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، مشروح گفتگوی تفصیلی ما با رئیس شورای شهر بناب به شرح زیر است.

انعکاس بناب: به نظر شما عملکرد شورای شهر تا این مدت برای شهرستان چه اندازه موثر بوده است؟

با تبریک مناسبت های اردیبهشت ماه از جمله ۹ اردیبهشت روز ملی شوراها و خدا قوت به تمامی همکاران شورا در نقاط مختلف ایران اسلامی ، ولادت با سعادت مولا الموحدین علی ( ع )و روز پدر وهمچنین هفته معلم  به محضر تمام معلمین عزیز که با تلاش شبانه روزی خود نقش اساسی را در ساختن ایران اسلامی ایفا می کنند.

و اما عملکرد شورا را باید از مردم سئوال کرد آنهم از متخصصین و اهل فن  طرحها و لوایحی که مصوب شده را مطالعه کرد .اگر شما مصوبات شورا را مطالعه فرمائید کارهای انجام شده را خواهید دید که نسبت به ادوار گذشته خصوصاً نسبت به شهرهای دیگر چه کارهای زیر بنایی و عظیم جهت انجام امورات شهروندان اقدام شده .

انعکاس بناب: شهرداریها در کشور ما از چه مقدار توان و قدرت برخوردارند و این میزان قدرت در مقایسه بادیگر کشورها چگونه است؟

با این که شهرداریها یک سازمان محلی هستند ولی براساس قوانین وضع شده انجا وظیفه می کنند و در جاهایی هم که قانون ساکت یا تفسیر نمی گردد در این خصوص اعضای شورای اسلامی نظر داده یا مصوبه ای را در صحن شورا بتصویب می رسانند. با این که بعضی قوانین در زمانهای خیلی قبل وضع شده اند و نیاز به بازنگری دارندولی اکثر قوانین محکم و متقن هستند و این شهرداریها را قدرتمند می کند و اگر شهروندان عزیز ما نسبت به قوانین و حق خود پایبند باشند قوانین شهرداریهای ایران از دیگر کشورها توانمند و قدرتمند هستند.

انعکاس بناب:آیا در شورای شهر با درآمدهای غیر متعارف اعضاء برخورد کرده اید؟ یعنی شده برای شما پیشنهاد مالی در صورت تصویب فلان طرح و لایحه ارائه شده باشد؟ در چنین مواقعی چه واکنشی دارید؟

اولاً استنباط بنده این است که هیچ یک از نامزدهای شورا بخاطر منافع مالی ثبت نام نمی کنند بلکه صرفاً بخاطر خدمت به همشهریان است .

از آن طرف بارها خود بنده شاهد بوده ام که بیشتر از انهم افراد مستمند به اعضاء مراجعه می کنند و وجه دریافت می کنند . اعضاء شورا افراد متدین و متشخص و پاکدست هستند و هیچ کس جرات نمی کند پیشنهاد سوئی بدهد و تمام طرحها و لوایح براساس صرفه و صلاح شهر و شهرداری بررسی وتصویب می شوند، نه به نفع افراد.

انعکاس بناب: میزان درآمد یک عضو شورای شهر ؟

درآمد اعضای شورا حق الجلسه ای ایست که در شورا تشکیل می شود و آنهم خیلی ناچیز است.

انعکاس بناب: درآمد یک نماینده بیشتر است یا یک شورا؟

بنده اطلاعی از حقوق نمایندگان ندارم و عادت هم ندارم به مسایل شخصی افراد ورود پیدا کنم.

انعکاس بناب: با توجه به روی کار آمدن شهردار جدید سال ۹۴ را چگونه سالی برای بناب متصور هستید؟

الحمدالله شهردار منتخب امتحانش را در مدیریت های قبلی پس داده و شخصی پرتلاش ، پیگیر و کاربلد است خصوصاً در مدیریت و عمران زبانزد هست و تعاملی هم که با شورا و مسئولین شهرستان دارد انشاء الله با دعای خیر مردم سال ۹۴ برای بناب سالی پربار و میمون خواهد شد. در نهایت شورا و شهرداری مصمم است دست در دست هم و تعامل با دیگر مسئولین شهرستان و با الهام از دستورات مقام معظم رهبری در سال ، دولت و ملت، همدلی و همزبانی کارهای بزرگی را انجام خواهند داد.

 انعکاس بناب: چه برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای شهرستان بناب در زمان باقی مانده عضویت خود در شورا تدارک دیده اید؟

اولویت های کاری شورا و شهرداری در زمان باقی مانده ( ( مسیر گشائی )) آسفالت معابر مشارکت با بخش خصوصی در طرحهای زیر بنایی ، اجرای کمربندی غربی ( فدک – سنجد ) انتقال میدان پلیس راه – ایجاد میدان در ورودی شرقی و ابتتدای فرهنگیان ۳- ایجاد فضای سبز – احداث پارک محله و …

انعکاس بناب: باتوجه به نظر سنجی موجود در انعکاس بناب چه دلایلی باعث شده است که مکردم بناب از عملکرد شورا ناراضی هستد؟

 فعالیت در شبکه های مجازی و آمارهای ارائه شده توسط آنها قابل اعتماد نیست بطوریکه هر فرد می تواند با چند بار مراجعه چندین نظر هم اعلام نماید .

 و سایت شما هم ازاین موضوع مستثنی نیست و  حتی خودتان نیز به این موضوع واقفید و می توانید امتحان کنید و خود بنده نیز شاهد آن بوده ام که نظرات را گلچین می کنید .

 انعکاس بناب: رفتار و اخلاق یک عضو شورای شهر با مردم چطور باید باشد ؟ شنیده می شود برخی از اعضاء در آن مجموعه با برخی مراجعه کنندگان به رفتاری کرده اند چه جوابی به آن دارید؟

افراد منتخب در شورا منتخبین مردم هستند که با رای خود مردم به شورا راه یافته اند و اعضاء شورا نیز به حسن رفتار بامراجعین مشهور هستند زیرا افراد با تحصیلات بالاو از روابط اجتماعی خوب و خوش برخوردار هستند ، مگر اینکه فردی درخواست قانونی نداشته باشد به قول شما درخواست نا متعارف داشته باشد که بعلت عدم اجابت  برداشت شده که فلان شورا رفتار خوبی نداشته .

 در کل اعضاء شورا بخاطر انجام امورات مردم منتخب شده اند و مردم ولی نعمتان ما هستند.

انعکاس بناب: وظیفه اصلی خود را چه چیزی می دانید؟در این مورد توضیح دهید؟

وظیفه اصلی شورا را قانون تعیین می کند و اعضاء شورا هم نمی توانند از قانون تخطی نمایند و آنهم در ماده ۷۱ قانون شورا و شهرداری مبسوط آمده است که اهم آن تصویب قوانین محلی و نظارت بر اجرای آن و قوانین وضع شده است.

انعکاس بناب: فعالیت پایگاه اطلاع رسانی انعکاس بناب را چطور ارزیابی می کنید و چه پیشنهادو توصیه ای دارید؟

فعالیت هر سایتی در فضای مجازی به منظور خاصی صورت می گیرد که سایت انعکاس بناب هم بر این اساس و در راستای اهداف خود حرکت می کند و بنده امیدوارم که در راستای حل مشکلات و بازکردن گره کار شهروندان باشد و بتواند رسالتی را که  بعهده هر پایگاه اطلاع رسانی و خبری تعریف شده به دور از تمام جناح بندیهای سیاسی به وظایف خود عمل نماید.

انعکاس بناب: با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید، سخن پایانی خود را بگویید؟

در خاتمه برای تمام شهروندان عزیز و گرامی سلامتی و شادکامی آرزومندم و امیدوارم در سایه الطاف حضرت حق و دعای خیر شهداء بتوانیم رسالتی را که بر دوش گرفته ایم با رضایت خدای متعال به سرانجام برسانیم و مردم شریف هم مطمئن باشند که شهرداری قائم به شخص نیست و هر شخصی در مقام مدیریت شهری به وظایف قانونی خودعمل نکند مورد قبول شورای محترم نیست.

کاربران محترم چنانچه از رئیس شورای شهر بناب سوالی داشتید می توانید در قسمت زیر در بخش نظرات آن را طرح کنید، ما در ارتباط با وی پاسخ آن را دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ش