به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس از بناب،حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی امشب در جمع نوحه‌خوانان و هیئت امنای مساجد بناب از نوحه‌خوانی به عنوان بهترین تریبون برای خدمت به جامعه و توصیه به نیکی و در مجموع تبلیغ دین اسلام نام برد. وی گفت: نوحه‌خوانان باید قدردان این نعمت بوده و […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس از بناب،حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی امشب در جمع نوحه‌خوانان و هیئت امنای مساجد بناب از نوحه‌خوانی به عنوان بهترین تریبون برای خدمت به جامعه و توصیه به نیکی و در مجموع تبلیغ دین اسلام نام برد.

وی گفت: نوحه‌خوانان باید قدردان این نعمت بوده و این کار را بهترین فرصت برای خدمت به شریعت نبوی و تبلیغ ایده امامان معصوم(ع) بدانند.

حجت‌الاسلام باقری بنابی در ادامه از نوحه‌خوانان خواست در کار خود به پرونده آخرت خود فکر کنند و حرکت و گفتاری از آنها سر نزند که به دین و اعتقاد و شخصت مذهبی آنان آسیب بزند.

وی تصریح کرد: نوحه‌خوانان نباید با مداحی غلط و قرائت نادرست آیات قرآن برای خودشان پرونده سیاه تشکیل دهند بلکه برای کلمه به کلمه مطالب خود باید پاسخگو باشند.

امام جمعه بناب اظهار کرد: مجالس ترحیم محل تعارفات و تمجیدهای اغراق‌آمیز نیست بلکه آنجا باید به کسب توشه‌ای برای فرد فوت شده و مجلسی برای عبرت و تذکر و بیداری حاضران تبدیل شود.

باقری بنابی تأکید کرد: تمام مطالب و گفتار نوحه‌خوانان در مجالس ترحیم باید با اعتدال و بدون اغراق برای تسکین‌‌بخشی غم و مصیبت خانواده‌های عزادار باشد نه اینکه با مطالب تند و شکننده برای گریاندن مصیبت‌دیده‌ها همراه باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب خواستار هماهنگی و ارتباط هرچه بیشتر نوحه‌خوانان با اداره تبلیغات اسلامی و آموزش و توجیه آنها شد.

باقری بنابی یادآور شد: تمام نگرش ما در مجالس ترحیم باید به‌نوعی باشد که درون خانواده عزادار التیام یابد نه اینکه به درد و آلام آنها نیز اضافه کند.

انتهای پیام/