فرماندار شهرستان بناب از وضعیت جمع‌آوری زباله توسط شهرداری انتقاد کرد و گفت: اگر شهرداری به جداسازی زباله از مبداء تن ندهد، باید از طریق اداره حفاظت محیط‌زیست پیگیری شود.

ولی‌الله فرج‌اللهی ظهر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بناب، از زباله به عنوان یک منبع درآمد یاد کرد و اظهار کرد: در صورت تفکیک زباله ضمن درآمدزایی برای افراد، از هدر رفت منابع و آلودگی محیط‌زیست جلوگیری خواهد شد.

فرماندار بناب از وضعیت جمع‌آوری زباله توسط شهرداری انتقاد کرد و گفت: اگر شهرداری به جداسازی زباله از مبداء تن ندهد، باید از طریق اداره حفاظت محیط‌زیست پیگیری شود.

فرج‌اللهی با اشاره به مصوبات قبلی این کار گروه مبنی بر انتخاب پیمانکار برای تفکیک زباله، مجدداً به شهرداری ۱۰ روز فرصت داد تا نسبت به انتخاب پیمانکار اهتمام کند.

وی رهاسازی ظروف یک‌بار مصرف در طبیعت، وجود ۴۲۰ مرکز تولیدی و نیز تردد روزانه ۳۵ هزار دستگاه خودرو را از عوامل تهدیدکننده محیط‌زیست در بناب ذکر کرد.

فرج‌اللهی اظهار کرد: برای اینکه زمینه و عرصه برای فعالان محیط‌زیست بازتر شود، به دو مجمع مردم نهاد در این زمینه مجوز فعالیت داده شده است.

فرماندار شهرستان بناب تصریح کرد: این مجامع باید بر اساس اساسنامه مصوب رفتار کرده و از کارهای حاشیه‌ای خودداری کنند.

وی گفت: درهای مشارکت مردمی برای فرهنگ‌سازی لازم در رابطه با محیط‌زیست برای عموم باز است و ادارات شهرستان نیز برای همکاری آماده هستند.