امام جمعه بناب گفت: نظام جمهوری اسلامی با خون دل به دست آمده است.

حجت‌الاسلام حاج شیخ مصطفی باقری‌بنابی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: در این جنگ سرمایه‌های بزرگی هزینه شد و نیروهای زبده‌ای از دست رفت؛ اما همین جنگ تحمیلی دستاوردهای بزرگ دیگری نیز برای ما از خود بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه اگر جنگ هشت ساله نبود، امروز از انقلاب اسلامی نیز خبری نبود، ادامه داد: سیلی محکمی که قدرت‌های بزرگ شرق و غرب در جریان ۸ سال دفاع مقدس از جوانان این ملت خوردند تا ابد از ذهن آنها فراموش نخواهد شد.

خطیب جمعه شهرستان بناب با تأکید بر اینکه جنگ هشت ساله، ایران را به یک قطب در جهان تبدیل کرد، عنوان کرد: اضطرابی که قدرت‌های سلطه‌گر را فرا گرفته و هیمنه آنها را شکسته، از هشت سال دفاع مقدس نشأت گرفته است؛ جنگی که در دایره حق باشد، اثرات آن برقرار و ثمرات آن جاویدان خواهد بود.

باقری‌بنابی در ادامه با اشاره به اینکه جنگ هشت ساله شبیه همان جریان شهدای کربلا بود، اضافه کرد: رزمندگان اسلام در این جنگ مثل صدر اسلام در اختیار قرآن بودند و می‌توان شهدای این جنگ را با شهدای کربلا و صدر اسلام مقایسه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با بیان اینکه مسیر انقلاب و نهضت همان مسیر نهضت صدر اسلام است، تأکید کرد: هر دولتی که روی کار می‌آید، باید در راستای این مسیر حرکت کند و لاغیر!

این مسئول یادآور شد: انقلاب ما نه برای نان، مسکن و آزادی، بلکه انقلاب ما بنا به فرموده امام راحل(ره) برای اسلام است، اما اگر امروز بتوانیم این انقلاب و نظام را در مسیر اصلی خود نگه داریم، تمام خوبی‌ها نیز پشت سر آن خواهد آمد، اما اگر نتوانیم این انقلاب را در مسیر اصلی خود که امام راحل (ره) ترسیم کردند، هدایت کنیم، تمام داشته‌های خود را نیز از دست خواهیم داد.

خطیب جمعه شهرستان بناب در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بناب به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی، علمی و حوزه‌های علمیه به یکدیگر تبریک می‌گوییم؛ اما با تعریف و تمجید چیزی به دست نمی‌آید. مدرس، استاد، محقق و معلم باید به یقین درک کنند که این کشور، کشور امام زمان(عج) است و این نظام، نظام سوسیالیستی، دموکرات و لائیک نیست.

باقری‌بنابی افزود: این نظام، نظام ولایت است و این مراکز علمی با خون‌بهای چند صد هزار شهید، جانباز و آزاده به دست آمده است و جهان تشیع یک هزار و ۴۰۰ سال است خون دل می‌خورند تا این نظام پابرجا بماند.

وی در عین حال اظهار کرد: آنچه مهم است شخصیت انسانی افراد است و چه کار کنیم این امانت‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها الهی به بار آیند و خون‌بهای شهدا را بدانند.

این مسئول در پایان ضمن تمجید از اظهارات رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، گفت: این سخنرانی به پشتوانه شما ملت و به برکت انقلاب اسلامی بود که در قلب دشمن اتفاق افتاد و انصافاً مطالب و موضع‌گیری ایشان قابل تحسین است.