به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، حضور هیئت دولت در استان‌های کشور تقریباً در اکثر دولت‌های جمهوری اسلامی ایران امری عادی بوده و به این دلیل است که رئیس‌جمهور و وزرای کابینه به منظور شناخت و بررسی مشکلات از نزدیک و تصمیم‌گیری‌های فوری به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور سفر می‌کنند. سفرهای استانی و شهرستانی با […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، حضور هیئت دولت در استان‌های کشور تقریباً در اکثر دولت‌های جمهوری اسلامی ایران امری عادی بوده و به این دلیل است که رئیس‌جمهور و وزرای کابینه به منظور شناخت و بررسی مشکلات از نزدیک و تصمیم‌گیری‌های فوری به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور سفر می‌کنند.
سفرهای استانی و شهرستانی با روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم رونق بیشتری گرفت و تقریباً به طور منظم و مداوم در تمام استان‌ها انجام شد که مصوبات زیادی نیز در پی‌داشت، با وجود اینکه برخی از این مصوبات در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها هنوز هم عملیاتی نشده‌اند.
دولت یازدهم نیز از ابتدای روی کار آمدن سفرهای استانی را ادامه داد و با حضور رئیس‌جمهور در مراکز استان‌ها و اعزام وزرای دولت به شهرستان‌ها این روند مثبت ادامه یافته است.
براساس اعلام معاون اجرایی رئیس‌جمهور هفدهمین سفر استانی هیئت دولت به استان آذربایجان‌شرقی است که احتمالاً ۳۰ اردیبهشت ماه این اتفاق مهم رخ دهد.
به نظر می‌رسد با توجه به تأکید هیئت دولت بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام پیگیری این رویکرد در بناب نیز منطقی‌تر از ایجاد طرح‌های جدید عمرانی باشد.
شهرستان بناب که در سال‌های اخیر ایستگاه وعده‌های بی‌شمار مسئولان بوده است، تعداد زیادی پروژه نیمه‌تمام دارد که برخی از آنها به دلیل قدمت زیاد ظرفیت تبدیل شدن به آثار تاریخی را نیز پیدا کرده‌اند.
یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان بناب از هیئت دولت در سفر به آذربایجان‌شرقی تبدیل فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه است که قطعاً توانایی و ظرفیت لازم برای ارتقاء به آن را دارد.
انتظار اینکه با سفر هیئت دولت در روزهای آینده تمام طرح‌های ذیل تکمیل و به بهره‌برداری برسد، نکته‌ای موهوم و خیالی بوده و آرزویی دست نیافتنی است، زیرا اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور نیازمند اختصاص بودجه و صرف زمان است. اما می‌توان پروژه‌های مهم و حیاتی موجود در بین آنها را در اولویت پیگیری قرارداد تا سفر دکتر روحانی و وزرای کابینه ایشان به بناب نتایج مثبتی برای این شهرستان داشته باشد.
به عنوان مثال احداث ایستگاه راه‌آهن بناب از مصوبات سفرهای استانی دولت دهم، تکمیل طرح تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان، تکمیل جاده بناب ـ نقده، راه‌اندازی دانشکده سلامت، تکمیل ورزشگاه ۱۰ هزار نفری بناب، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بناب، اتمام پل روگذر میدان معلم و آغاز عملیات اجرای طرح کمربندی شرقی بناب را که اولویت بیشتری نسبت به دیگر طرح‌های عمرانی دارند، از مطالبات مهم و حیاتی مردم شهرستان بناب هستند و اتمام آنها می‌تواند بخشی از مشکلات ریز و درشت موجود این شهرستان را حل و فصل کند.
امید است مقصد یکی از وزرای تأثیرگذار دولت یازدهم شهرستان بناب باشد تا ضمن بررسی مشکلات حوزه مورد نظر، دستورات لازم برای رفع محدودیت‌ها و نواقصات این شهرستان را نیز صادر کند.

نگارنده: جاوید بنابیان/

انتهای پیام/ش