به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، آیت الله مجتهدی شبستری در جمع مردم شهرهای آذربایجان شرقی در ورزشگاه تختی با خیرمقدم به روحانی و هیئت دولت همراه گفت: آقای رئیس جمهور همانطور که مستحضرید مردم این خطه به شجاعت، دلاوری، ایثار و حماسه معروفند. وی ادامه داد: در تمام مقاطع حساس از تمامیت […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، آیت الله مجتهدی شبستری در جمع مردم شهرهای آذربایجان شرقی در ورزشگاه تختی با خیرمقدم به روحانی و هیئت دولت همراه گفت: آقای رئیس جمهور همانطور که مستحضرید مردم این خطه به شجاعت، دلاوری، ایثار و حماسه معروفند.

وی ادامه داد: در تمام مقاطع حساس از تمامیت عرضی و آب و خاک حفظ و حراست نمودند و رسالت انقلابی خود را از جریان مشروطیت تا قائله ۲۱ آذر سال ۱۳۲۴ انجام دادند.

وی افزود: از آغاز نهضت اسلامی مردم دیار آذربایجان در صحنه بوده و قیام ۲۹ بهمن ۵۶ در چهلم شهدای قم در به ثمر رساندن انقلاب تاثیر شگرف داشت.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بیان کرد: و این مردمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقشه های شوم دشمنان به رهبری مقام معظم رهبری را نقش بر آب کردند و در دوران دفاع مقدس نیز لشکر عاشورا همواره خط شکن بوده و امثال باکری ها در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.

وی اظهار کرد: لذا مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای آذربایجان را به عنوان سر ایران معرفی کردند و تبریز نیز به شهر اولین ها لقب یافته است.

وی ادامه داد: مردم تبریز و جمعی از شهرستان های دیگر در این محوطه گرد آمدند تا مقدم شما را گرامی بدارند و به شعار سال تحقق عینی نشان دهند، امید است که این شعار در عمل نیز تحقق یابد و به فضل الهی مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اشتغال جوانان با این همدلی و همزبانی مرتفع گردد و با کمک همدیگر شاهد توسعه و یپیشرفت استان در همه عرصه ها باشیم.

شبستری بیان کرد: این مردم آمدند تا وفادارای خود را به شعار همیشگی " آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی" اثبات کنند.

وی ادامه داد: از زحمات دولت در مسائل داخلی به عنوان نمونه طرح تحول نظام سلامت و تقبل هزینه بیمارستان های دولتی و امر بیمه که برای قشر مستضعف ارزشمند بود قدردانی و تشکر می کنم.

وی ادامه داد: و امیدوارم زحمتاشان در مسائل سیاست خارجه و مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد  و در این زمینه موفقیت توام با عزت و سربلندی اسلامی نصیب انقلاب اسلامی شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دو موضوع از مطالبات اصلی مردم آذربایجان را بیان می کنم، ادامه داد: یکی احیای دریاچه ارومیه است که در روزهای آغازین دولت مطرح کردید و تا بحال مقدماتی از کار آغاز شده اما با توجه به حیاتی بودن موضوع نیاز به دستور موکد تسریع در اقدامات است. 

وی تصریح کرد: مطالبه دیگر در مورد واقعه ای است که در مسابقه فوتبال اتفاق افتاد و مسائلی پیش آمد و موجب رنجش ورزشکاران و سایر اقشار گردید، البته در تبریز آقای استاندار و برخی از مسوولین اقداماتی کرده اند و وزیر ورزش و جوانان دیشب در مصاحبه تلویزیونی اعلام کردند که حضرتعالی دستور ویژه دادید که از این دستور نیز کمال سپاسگذاری داریم.

انتهای پیام/ش