جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر بناب تاکید کردند: درصورتی که شهردار در عملکرد خود تجدید نظر نکند، از کار برکنار می شود.

به گزارش انعکاس بناب، در جلسه روز یک شنبه این شورا که برای نخستین بار به صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار شد، رییس شورا گفت: توافقات و تعهداتی که با شهردار در جلسه انتخاب وی داشتیم، روز به روز کمرنگ تر و تعامل و همکاری وی با مجموعه شورا کمتر شده است.

رسول رهبرفام افزود: ما باید جوابگوی خواسته های مردم باشیم و اگر نتوانیم مطالبات قانونی مردم از شورا را برآورده کنیم، برای اعضای شورا تبعات بدی خواهد داشت.

وی با انتقاد از رفتار تند شهردار در برخورد با مردم و اعضای شورا گفت: این رفتار و عملکرد وی به جایگاه قانونی شورا و حقوق مردم ضربه می زند.

وی غیربومی و حضور کمرنگ شهردار در محل کارش را از دیگر ایرادات وارده بر وی نام برد و افزود: شهردار حتی دو روز در هفته نیز در دفترش حاضر نمی شود، در حالی که طبق قانون و براساس نیاز شورا و مردم باید حضورش تمام وقت بوده و در شهر بناب سکونت داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر بناب گفت: ما با زیباسازی و نظافت شهر مخالف نیستیم اما این کارها نباید موجب غفلت از اجرای کارهای زیربنایی و عمرانی شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بناب نیز با بیان اینکه ما در مقابل مردم پاسخگو هستیم و وضعیت فعلی شهرداری باید اصلاح شود، گفت: شهردار اهل تعامل نیست و با ادامه این روند باید موضوع استیضاح و برکناری را بپذیرد.

مصطفی برزگران افزود: ما تاکنون ۳۰ بار با شهردار مذاکره کرده و از او درخواست افزایش تعامل و هماهنگی کرده ایم، اما او معتقد به اصلاح نیست و اصلاحات مورد نظر شورای شهر تنها با برکناری شهردار محقق خواهد شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر بناب نیز گفت: تا زمانی که شهردار دیدگاه خود را در خصوص اعضای شورا اصلاح نکند و به رفتارهای نامناسب مدیریتی در همکاری با ادارات شهرستان ادامه دهد، ناچار باید در زمینه اصلاح و استیضاح آن گام برداشت.

محمدعلی حیدریان افزود: ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم و با وجود اینکه بارها موارد را به شخص شهردار اعلام کرده ایم، ولی هیچ تغییری در رفتارهای وی نمی بینم.

وی تصریح کرد: البته ما اعضای شورای شهر هم باید در شیوه عملکرد و برخورد خودمان تجدید نظر کرده و ضمن رعایت انصاف و عدالت، خودمان را کامل و مطلق حساب نکنیم.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بناب هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه مصوبات شوراتوسط شهردار اجرا نمی شود، گفت: توهین شهردار به اعضای شورا را توهین به شأن و منزلت مردم می دانم و متأسفانه شهردار روحیه روابط حسنه با اعضای شورا ندارد.

به گفته قلی آقازاده شهردار درعمل به بودجه سالانه ابلاغی از سوی شورای شهر با انحراف مواجه شده است.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی بناب نیز در ادامه این جلسه گفت: ما رسیدگی به کارهای مردم را کنار گذاشته و فکرمان را به مسایل حاشیه ای متمرکز کرده ایم و در حقیقت از هدف اصلی خود دور شده ایم.

بهمن حدادی افزود: با وضعیت فعلی باید از روزنامه ها بخواهیم با تیتر درشت بنویسند اعضای شورای شهر بناب می گویند به دلیل اختلافات موجود فعلاً اجازه دهند که مشکل خودمان را حل کنیم و هنوز وقت خدمت به شما را نداریم.

وی اظهار کرد: از آنجایی که در ترکیب شورا تفکر و عقاید متفاوتی حاکم است، در طول یک سال گذشته نتوانستیم تفکرات خود را به همدیگر نزدیک کنیم و با این شرایط در شورا مردم شهر به شدت ضرر خواهند کرد.

حدادی با اشاره به فصل کاری شهرداری، از اعضای شورا خواست حداقل تا پایان سال جاری از شهردار حمایت کرده به او فرصت دهند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بناب نیز در ادامه این جلسه تاکید کرد: ما راه و روش اصولی و معقول برکناری شهردار را بلد نیستیم و اگر می خواهیم شهردار را برکنار کنیم، باید فرآیند قانونی را طی کنیم.

محمدباقر ولایی افزود: شهردار با رأی دو سه نفر شهردار نشده که با رأی دو سه نفر نیز کنار گذاشته شود و رییس شورا نمی تواند در این موارد خودسرانه عمل کند.

به گفته وی دخالت های بی مورد برخی اعضای شورا در مسایل داخلی شهرداری یکی از شاخص ترین موارد اختلاف شورا و شهردار است.

ولایی با بیان اینکه شورا نباید در موضوعات داخلی شهرداری دخالت کند، گفت: عزل و نصب کارکنان جزو وظایف شهردار است.

این عضو شورا تأکید کرد: شهردار طبق برنامه و بودجه شورای شهر حرکت می کند و من تا آخرین لحظه از وی حمایت خواهم کرد، اما هر وقت ببینم به مردم شهرم بی مهری می شود، خودم مخالفت خواهم کرد.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر بناب نیز گفت: سهم شورا را بیشتر از شهردار در رکود کارهای عمرانی شهرداری می بینم.

سیما شفایی با تأکید بر لزوم علنی برگزار شدن جلسات شورا گفت: حاضر نیستم در جلسات غیرقانونی و غیررسمی شرکت کنم.

وی اظهارکرد: نقش رییس شورا را در این اختلافات پررنگ می بینم در حالی که می توانست حلال مشکلات باشد، بنابراین اگر روابط بین شورا و شهردار کدر است، از طرف شورا شروع شده است.

وی با توصیه اعضای شورا به پرهیز از هرگونه تک روی در امور شهری گفت: ضعف مدیریت متوجه شورا بوده و این شهردار همان شهرداری است که قبلاً ۱۵ ساعت در روز کار می کرد، بنابراین باید علت یابی شود تا بیش از این شهردار را در انجام وظایف خود دلسرد نکنیم.

به گزارش ایرنا، این جلسه بیش از سه ساعت به طول انجامید و بدون دستیابی به نتیجه قطعی خاتمه یافت.

مقرر شد موضوع استیضاح شهردار بناب در جلسه آتی شورا باردیگر مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

مسعود برزگرجلالی از بهمن ماه سال ۹۲ با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر بناب به عنوان کلید دار این شهر انتخاب شد.