به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، امام جمعه بناب ظهر امروز در آیین عبادی خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه کلید حل مشکلات در داخل کشور است، گفت: مسئولان در حوزه های اقتصادی، نظامی و فرهنگی درونگرا باشند. باقری بنابی تصریح کرد: این یک حقیقت است و مسئولان نظام باید در حوزه‌های […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، امام جمعه بناب ظهر امروز در آیین عبادی خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه کلید حل مشکلات در داخل کشور است، گفت: مسئولان در حوزه های اقتصادی، نظامی و فرهنگی درونگرا باشند.

باقری بنابی تصریح کرد: این یک حقیقت است و مسئولان نظام باید در حوزه‌های نظامی، اقتصادی و در حوزه‌های فرهنگی درون‌گرا باشند و چشم امید به بیگانگان ندوزند و البته معنای آن این نیست که با دنیا در قهر و قطع ارتباط باشیم.

حجت الاسلام باقری بنابی ادامه داد: طبق سفارش قرآن باید با بهترین منطق با دشمنان مذاکره کنیم و ادب و اخلاق نیکو به خرج دهیم.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی با بیان اینکه ابزار پیامبر اکرم(ص) در برابر کافران داشتن خلق و خوی حسنه بود؛ خاطرنشان کرد: امروز ۱۷ ماه است مذاکرات آغاز شده و توجه تمام جهانیان را به دنبال دارد و آنچه که توجه جهانیان را به خود جلب کرده است، برخورد حکیمانه هیئت ایرانی بوده است و با وجود حضور در قلب دشمن اخلاق اسلامی را به نمایش می‌گذارند.
وی تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده کشورمان تشیع را تبلیغ و ترویج می‌کنند و اینها نقداً دستاورد کمی نیستند و دستاورد و پیروزی بزرگی است و نباید اینها را نادیده بگیریم.

وی افزود: مدح و تعریف و تمجید نمی کنم اما باید حقیقت را گفت.

امام جمعه بناب با بیان اینکه مذاکرات ایران با ۱+۵ اخلاق اسلامی را در دنیا به نمایش گذاشته است، گفت: ۱۷ ماه است با منطق و با شفافیت مقابل تمام اژدهاها و دشمنان ایران ایستاده است، نباید اینها نادیده شمرده شود.

وی به روز پاسدار نیز اشاره کرد و با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امام حسین(ع) در بدترین شرایط از اسلام و قرآن پاسداری کردند و امروز پاسداران واقعی همان وظیفه و رسالت سنگین را بر دوش دارند.

امام جمعه بناب با تاکید بر اینکه پاسداران مخلص جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از دین و شرف این ملت پاسداری کردند، ادامه داد: پاسداران ذخیره الهی برای روزهای سخت کشور هستند.

حجت الاسلام باقری بنابی به اتفاقات منطقه اشاره کرد و افزود: در عراق وقتی بسیج وارد میدان شد تکریت توسط بسیج آزاد شد ولی وقتی بسیج کنار کشید چند روز پیش شهر الرمادی سقوط کرد.

وی همچنین با بیان اینکه تشکیل سپاه و بسیج فرمان قرآن و عمل به وحی است، گفت: کشوری که در آن بسیج و روحیه بسیجی حاکم باشد، نیازی به بیگانگان ندارد.

انتهای پیام/ش