فرمانداربناب با اشاره به سیاست های دولت در خصوص احیای دریاچه ارومیه از اجرای طرح نکاشت محصولات کشاورزی پر نیاز به آب در ۴ روستای بناب خبر داد.

فرمانداربناب در نشست دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا های بناب با اشاره به سیاست های دولت در خصوص احیای دریاچه ارومیه از اجرای طرح نکاشت محصولات کشاورزی پر نیاز به آب در ۴ روستای بناب خبر داد.

فرج الهی گفت:کارشناسان درحال بر آورد سطح هکتار و هزینه های این طرح هستند.

وی اظهار کرد:دولت درآمد حاصل از گشت محصولات مورد نظر را بصورت غرامت به کشاورزان پرداخت خواهد کرد.

فرماندار بناب کشاورزان را به گشت جایکزین دعوت کرد و افزود:برای این منظور تسهیلات مناسبی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

فرج الهی با اشاره به وجود بیش از چهار هزار حلقه چاه غیرمجازدر بناب گفت:اگر بهره برداریهای غیر قانونی از منابع آب زیر زمینی به همین شدت ادامه یابد شاهد نابودی باغات بناب خواهیم بود.

وی به تبعات کاهش منابع آبی اشاره کردو افزود:دهیاران باید نسبت به آگاه سازی اهالی در رابطه با طرح نکاشت و تسهیلات موجود برای آبیاری قطره ای و بارانی اقدام کنند.

فرماندار بناب در این جلسه همچنین به هزینه کرد بیست میلیارد ریالی جهت آسفالت ریزی معابر روستایی در طول سال خبر داد و افزود :از این مبلغ ده میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و ده میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات دهیاری تامین خواهد شد.