رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بناب گفت:قطعاً مردم مسلمان ایران در حمایت از مردم ستمدیده غزه به صحنه خواهند آمد و کمکهای خود را انجام خواهند داد.

رشید سلیمانی صبح امروز در گفتگوی مشروح با انعکاس بناب گفت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئله غزه مسئله اول جهان اسلام و دنیای انسانیت است بنابراین همه مسلمانان جهان باید برای بازسازی غزه کمک کنند که در این راستا رسانه های کشور باید این امر را به اطلاع مردم خیر و مسلمان جهان برسانند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بناب در جواب سوال خبرنگار این پایگاه خبری مبنی بر “مسلمانان در قبال حل مشکلات برادران دینی خود در غزه و بازسازی این مناطق چه وظیفه ای دارند؟” گفت: همانطوری که مردم ایران در روز جهانی قدس با حضور همه جانبه در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و دیگر مسلمانان دربند،استکبار جهانی را به رعب و وحشت انداختند، امروز هم وظیفه دارند تا به این مردم مظلوم کمک کنند تا شهرها و خانه های آنها بازسازی شود.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر “برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای غزه باید چه کار کنیم؟” گفت: ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزشهایی می باشد که یک انسان متعهد می تواند به آن دست یابد، این مفاهیم اثر گذار و حرکت آفرین قادرند تا فضای یک جامعه را به صورت گسترده تحت تاثیر قرار دهند و والاترین برکات را برای آن به همراه داشته باشند چنانچه رهبر انقلاب هم در این زمینه می فرمایند: فضیلت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست.
وی در عین حال خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و صالحان باعث می شود که مردم به سوی کارهای خیر تشویق شوند و روحیه ایثار و از خود گذشتگی به خاطر خداوند متعال برای همنوع خود در جامعه رواج پیدا کند و انسانها از روحیه خودخواهی و خودبینی خارج شوند و خلاصه اینکه اخلاق حسنه در جامعه ترویج داده شود و در این عرصه فعالین فرهنگی باید وارد میدان شوند.
رشید سلیمانی در خصوص واکنش کشورهای اسلامی و نهادهای بین المللی در کمک به مردم مظلوم غزه گفت: با توجه به خرابی جدی که در غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی به وجود آمده، نیاز است همه کشورهای اسلامی به غزه کمک کنند که قطعاً مردم مسلمان ایران در حمایت از مردم ستمدیده غزه به صحنه خواهند آمد و کمک های خود را انجام خواهند داد.
وی تاکید کرد: نهادهای بین المللی نیز به جای سکوت در قبال جنایات اسرائیل باید به صحنه بیایند و در این زمینه با عدالت رفتار نمایند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در خاتمه افزود: بنابراین همه کشورهای اسلامی و مسلمانان باید دست در دست هم داده و برای بازسازی غزه کمک کنند.
انتهای پیام/